پنتاگون: ما در ترور سنوار مشارکت نداشتیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که ما در ترور سنوار مشارکت نداشتیم.

ژنرال پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد که نیروهای آمریکایی «مستقیماً» در ترور یحیی سینوار، رهبر حماس توسط اسرائیل دخالتی نداشتند.

او مدعی شد: «این یک عملیات اسرائیلی بود. نیروهای آمریکایی مستقیماً دخالتی نداشتند.»

اظهارات سخنگوی پنتاگون در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای با اذعان به همکاری اطلاعاتی کشورش با رژیم اسرائیل برای انجام عملیات های تروریستی علیه رهبران حماس گفت: «با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل بی وقفه رهبران حماس را تعقیب کرد، آنها را از مخفیگاه هایشان بیرون آورد و آنها را مجبور به فرار کرد. به ندرت چنین عملیات نظامی وجود داشته است که در آن رهبران حماس که در صدها مایل از تونل ها در چندین طبقه در زیر زمین حرکت می کنند و مصمم به محافظت از خود بدون توجه به غیرنظامیان هستند.»

خبر مرتبط
بیانیه‌ خصمانه آلمان در واکنش به ادعای ترور یحیی السنوار/ درخواست عجیب از حماس

در روزهای اخیر، دولت آلمان با ابراز حمایت دوچندان خود از رژیم صهیونیستی و حق ادعایی این رژیم اشغالگر برای دفاع از خود، انتقادات بسیاری به خود جلب کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به چند دهه جنایات اسرائیل و ریشه های عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) با حمایت از این رژیم گفت: «اسرائیل حق کامل دارد که رهبری و ساختار نظامی حماس را از بین ببرد. حماس دیگر قادر به اجرای هفتم اکتبری دیگر نیست.»

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را ترور کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همزمان با انتشار تصاویری مدعی شدند که این تصاویر، پیکر یحیی السنوار است و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درحال بررسی "دی ان ای" پیکر یاد شده است که شبیه یحیی السنوار است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شدند که اولین آزمایش "دی ان ای" انجام شد و تایید می کند که یحیی السنوار شهید شده است.

این چهارمین بار است که رژیم اسرائیل مدعی ترور السنوار می شود. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هنوز به این ادعای رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.