محسن رضایی:  ایران به دنبال جنگ نیست

سرلشکر پاسدار محسن رضایی امشب، ۲۶ مهرماه در اجلاسیه بزرگ شهدای لشکر ۱۹ فجر فارس که در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد، به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: در عملیات وعده صادق یک هدف ایران قدرت‌نمایی بود و در وعده صادق ۲ این قدرت‌نمایی بیشتر شد اما ایران به دنبال جنگ نیست.

وی نظام مشروطه را عقبه نهضت جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: دشمن به دنبال فتنه‌افکنی است اما ایران در سایه مقام معظم رهبری(مدظله) که در اوج شجاعت نماز جمعه را اقامه کردند، ایستاده است و با حکمت رهبر انقلاب اسلامی این فتنه را خنثی می‌کند.

عضو مجمع تشخیصت مصلحت نظام در ادامه با طرح این سئوال که چرا جنگ به وجود آمد، گفت: انقلاب اسلامی بعد از ۳۰۰ سال عقب‌ماندگی و استعمار و استبداد شکل گرفت، امام آمد و ملت ایران را به استقلال و آزادی رساند. ایران سرزمین گنج و شمشیر است، گنج ایران معادن نفت و گاز است و شمشیر موقعیت استراتژیکی ایران است و در واقع ایران پل پیروزی و ۴ راه بین‌المللی است. 

خبر مرتبط
محسن رضایی: شورای امنیت به نتانیاهو اولتیماتوم دهد

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای توقف جنگ‌طلبی نتانیاهو شد.

رضایی با بیان اینکه در هر دوره تاریخی که ایران اقتدارش را از دست داد دشمن در این خاک خانه ساخت، تصریح کرد: دشمن جلوی انقلاب را نگرفت بلکه تصمیم داشت جلوی جمهوری اسلامی را بگیرد و جنگ را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت. دشمنان مخالف ساخت نظام‌ سیاسی مقتدر در ایران بودند، اما این دفعه ملت ایران تصمیم گرفت بایستد و از دستاوردهای انقلاب حفاظت کند. در آن موقعیت زمانی، ارتش ایران سرو سامان نداشت و سپاه تیپ و لشکر نداشت و دشمن فکر کرد کار ایران تمام است اما جوانان ما از ایران و از همین فارس بلند شدند و نگذاشتند تاریخ تجاوزات تکرار شود و در دفاع مقدس پیروز میدان شدند، اما دشمن هنوز طمع دارد.

وی تحریم‌های اقتصادی ۱۰ ساله شدیدی که بر علیه ایران شده است را نشان از طمع دشمن دانست و بیان کرد: فتنه دشمنان از غزه شروع شده و به لبنان کشیده است و اگر جلوی رژیم صهیونیستی گرفته نشود، حتی به ریاض ‌و عراق هم حمله خواهد کرد. هدف رژیم صیهیونیستی و مستکبران این است که ندای آزادی‌خواهی و ندای بیداری را از بین ببرند و این توطئه‌ علیه همه جهان است.

خبر مرتبط
واکنش محسن رضایی به حملات اسرائیل به جنوب لبنان

سرلشکر محسن رضایی در واکنش به حملات شب گذشته اسرائیل به جنوب لبنان، به دولت‌های محور مقاومت توصیه کرد برای توقف ماشین جنگی باند تبهکار نتانیاهو، به‌سرعت تصمیم‌ بگیرند.

رضایی، رژیم صهیونیستی را جاسوس بزرگ خواند و افزود: این رژیم کودک‌کش در کشورهای عربی و حتی آمریکا جاسوسی می‌کند و لانه جاسوسی بزرگی در سرزمین اشغالی درست کرده است. ۴۵ هزار شهید، ۱۰ هزار مفقودی و بالای ۱۰۰ هزار مجروح در غزه نسل‌کشی و نژادکشی است که توسط جنایتکاران صهیونیست رقم خورده است. 

عضو مجمع تشخیصت مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خد با بیان اینکه فارس قدمتی به اندازه تاریخ ایران دارد، اظهار کرد: هرجا از ایران صحبت می‌شود از فارس هم یاد می‌شود. این استان علمای برجسته، عرفای مشهور و مردان و زنان غیرتمند دارد.

وی با اشاره به اینکه لشکر ۱۹ فجر فارس در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشت و یکی از افتخارات این لشکر شکستن طلسم شلمچه بود، اظهار کرد: رژیم بعث عراق بزرگترین و بیشترین استحکامات را در معبر شلمچه که تا بصره فاصله کمی داشت، مستقر کرده بود، ایران ۶ مرتبه در ۶ عملیات به این معبر حمله کرده بود و این طلسم شکسته نمی‌شد اما در شب عملیات کربلای ۴ لشکر ۱۹ فجر این طلسم را شکست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: در اوج شکست لشکر ما آماده شد و این بار با همه نیروها از همین معبر عبور کرده و آن قسمت را فتح کردیم و این افتخار بزرگی برای لشکر ۱۹ فجر است.

رضایی با تصریح اینکه یکی از افتخارات فارس در دوران دفاع مقدس رقم خورد، اظهار کرد: فارس در جنگ تحمیلی ۱۵ هزار شهید گلگون کفن، ۴۵ هزار مجروح و جانباز و ۲ هزار آزاده را تقدیم جمهوری اسلامی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نفس شهید آیت‌الله دستغیب حق بود و بسیاری از برجستگان استان فارس را تربیت کرد، تصریح کرد: در زمان جنگ خیل عظیمی از جوانان فارس اعلام آمادگی کردند و تعداد آن‌ها آن‌قدر زیاد بود که نمی‌توانستیم به وسیله یک‌ تیپ و لشکر سربازان این استان را سازماندهی کنیم و این بیان‌گر این ویژگی مهم است که مکتب و اندیشه جهادی در بین جوانان این استان حاکم بود.

 در پایان این مراسم ۲ کتاب «لشکر ۱۹ فجر به روایت اسناد» و کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت محمدنبی رودکی» رونمایی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.