ادامه واکنش‌ها به اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه مردم غزه/ حماس بیانیه داد

جنبش حماس در بیانیه‌ای افزود: اظهارات بی شرمانه آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نقض آشکار توافقنامه ۱۹۴۸ درباره ممنوعیت نسل کشی و اعتراف روشن آلمان به مشارکت از تجاوزها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

حماس اضافه کرد: این سخنان سرپوش لازم را برای قتل عام بیشتر زنان، کودکان، سالخوردگان و بیماران فلسطینی تامین می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه، اعلام کرد که این سخنان نشان دهنده تفکر صهیونازی عاری از همه ارزش‌ها و اصول انسانی است و واقعیت موضع حمایتگر و مشارکت آلمان در جنایت‌های ضدبشری رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به نمایش می‌گذارد.

این بیانیه می‌افزاید: ما مسئولیت کامل پیامدهای خطرناک این سخنان و پیامدهای سیاسی، قانونی، اخلاقی و انسانی آن را برعهده دولت آلمان می‌دانیم.

این جنبش از دیوان بین المللی کیفری خواست تا اظهارات وزیر خارجه آلمان را نشانه دیگری از مشارکت دولت این کشور در نسل کشی ملت فلسطین قلمداد کند و خواستار تجدید نظر آن در رد دادخواست ارائه شده از سوی نیکاراگوئه علیه آلمان به اتهام نقض توافقنامه منع نسل کشی ۱۹۴۸ از طریق ارسال سلاح‌هایی برای رژیم صهیونیستی شد که از آنها در جریان تجاوزهای بی وقفه از اکتبر سال گذشته تاکنون علیه نوار غزه استفاده می‌کند.

این جنبش همچنین بر لزوم آغاز فوری اتخاذ اقدامات فوق العاده برای اجبار آلمان به توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به تازگی در اظهاراتی در پارلمان این کشور با دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و حمایت برلین از این رژیم با این ادعا که جنبش حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن نیروهای خود استفاده می‌کند، هدف قراردادن اماکن غیر نظامی در غزه را دفاع رژیم صهیونیستی از خود دانست.

پیشتر نیز وزیر خارجه آلمان در ادامه مواضع حمایتگرانه سران برلین از رژیم صهیونیستی، در گفت وگو با خبرگزاری «بلومبرگ»، نه تنها جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی را در غزه و لبنان محکوم نکرد بلکه ادعا کرده بود که «هر کشوری دیگر در شرایط کنونی همین رفتار را از خود نشان می‌داد.»

همچنین اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز روز چهارشنبه بدون توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان و ادامه نسل‌کشی ارتش جنایتکار این رژیم در اظهاراتی بار دیگر بر تداوم ارسال سلاح از سوی آلمان به این رژیم تاکید کرد.

صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور (بوندستاگ) با بیان اینکه برلین به تأمین تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اظهار کرد: (رژیم) اسرائیل همیشه می‌تواند برای امنیت خود به آلمان تکیه کند.

شولتس با نادیده گرفتن جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در نوار غزه با طرح این ادعا که حماس مسئول جنگ در این منطقه است، افزود: ما به همبستگی خود با (رژیم) اسرائیل و ارسال سلاح به تل آویو ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد.

صدراعظم آلمان در ادامه سخنان خود خطاب به قانونگذاران پارلمان این کشور، تاکید کرد: به همین دلیل است که در گذشته به (رژیم) اسرائیل اسلحه ارسال کرده‌ایم، در حال حاضر هم این کار را انجام می‌دهیم و در آینده هم به این روند ادامه خواهیم داد و تل آویو همیشه می‌تواند برای دریافت سلاح به ما تکیه کند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و به تازگی در لبنان، منطقه غرب آسیا را به شدت دچار تنش کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.