سفیر انگلیس در سازمان ملل اوضاع شمال غزه را «وحشتناک» توصیف کرد

باربارا وودوارد، سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت، وضعیت در شمال غزه را «وحشتناک» خواند و از اسرائیل به عنوان مقصر قطع دسترسی به کمک های غذایی نام برد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: در نیمه اول اکتبر، هیچ کمک غذایی به شمال غزه ارسال نشده و مقامات اسرائیلی اکثریت قریب به اتفاق با تلاش های بشردوستانه بین شمال و جنوب مخالفت کردند یا مانع آنها شدند.

این دیپلمات ارشد انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: ما انتظار داریم که ماه اکتبر شاهد کمترین کمک‌ها به غزه از آغاز درگیری باشد، حتی کمتر از سپتامبر.

خبر مرتبط
موشک‌های حزب‌الله 2 پهپاد اسرائیلی را از آسمان لبنان فراری داد

حزب الله خبر داد که با موشک‌های زمین به هوا 2 پهپاد اسرائیلی را وادار به ترک آسمان جنوب لبنان کرده است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: «اسرائیل باید به طور کامل از قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند.»

سازمان ملل متحد اعلام کرد: به نظر می رسد ارتش اسرائیل در حال مسدود سازی کامل نوار غزه شمالی است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که از حملات هوایی ۱۰ روزه رژیم اسرائیل به شمال غزه که منجر به گرفتاری ده‌ها هزار غیرنظامی بدون آذوقه و آب شده، وحشت زده است.

این دفتر سازمان ملل متحد گفت: «در سایه تشدید خصومت‌ها در سراسر خاورمیانه، به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل به دنبال مسدود کردن کامل شمال غزه از سایر این منطقه است و با بی‌توجهی مطلق به جان و امنیت غیرنظامیان فلسطینی دست به خصومت می‌زند.»

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل،تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.