وزیر خارجه مصر خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل شد

«بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر، در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای اسپانیایی خود اعلام کرد که امنیت و ثبات در منطقه بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد.

وبگاه روسیا الیوم گزارش داد، وی به تلاش‌های مداوم مصر برای توقف آتش‌بس در غزه و لبنان اشاره کرده و از گفت‌وگوهای گسترده با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش و اجرای فوری آتش‌بس خبر داد.

خبر مرتبط
واکنش حماس به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در جبالیا

حماس، حمله اسرائیل به مرکز توزیع کمک‌های سازمان ملل در جبالیا را یک «جنایت نسل‌کشی» توصیف کرد و خواستار اقدام فوری بین‌المللی شد.

عبدالعاطی ضمن اشاره به اهمیت مسئله آب برای مصر، اعلام کرد که قاهره هیچ‌گونه تعرض به امنیت آبی خود را تحمل نخواهد کرد و آب را مسئله‌ای حیاتی و وجودی برای مصر می‌داند.

وی همچنین حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرده و بر لزوم اجرای فوری آتش‌بس تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر گفت که این کشور ارسال کمک‌های انسانی به لبنان را ادامه داده و به زودی یک هواپیمای حامل کمک‌ها به فرودگاه بیروت خواهد رسید.

خبر مرتبط
رئیس جدید اطلاعات مصر منصوب شد

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر «حسن محمود رشاد» را به‌عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعات این کشور منصوب کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین هرگونه حمله به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را محکوم کرده و خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل شد.

عبدالعاطی با اشاره به اختلافات موجود در اتحادیه اروپا بر سر وضعیت غزه و لبنان گفت که این اختلافات پیام‌های نادرستی به رژیم صهیونیستی داده و به این رژیم اجازه می‌دهد به اقدامات خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد که ادامه این چند دستگی‌ها غیرقابل قبول است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.