همتی: گفتند دولت می‌خواهد به حساب مردم دست ببرد/ اصلا چنین چیزی نیست

عبدالناصر همتی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بالا بودن سود بانکی در بلند مدت آثار منفی دارد و تلاش می‌کنیم این سود را کاهش دهیم.

وی در واکنش به اتصال حساب بانکی اشخاص به سامانه سازمان امور مالیاتی گفت: اتصال حساب بانکی مردم به سامانه سازمان امور مالیاتی هیچ اشکالی ندارد، الان هم هست.

خبر مرتبط
خبر مهم همتی/ سقف معافیت مالیاتی تغییر کرد

عبدالناصر همتی اعلام کرد، با تصویب امروز دولت و بر اساس وعده رئیس جمهور، میزان معافیت مالیاتی درامد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه 1404، با 100٪ افزایش نسبت به سال جاری به 200 میلیون تومان رسید.

همتی ادامه داد: حرف بدی زدند؛ گفتند دولت می‌خواهد به حساب مردم دست ببرد که اصلا چنین چیزی نیست. سازمان امور مالیاتی به موجب قانون برنامه هفتم توسعه موظف است اطلاعات مربوط به بانک‌ها و شهرداری‌ها را به صورت برخط داشته باشد. این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی انجام می‌شود نه برای دخالت در حساب شخصی افراد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی متذکر شد: فکر می‌کنم افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند به این شایعه دامن می‌زنند.

خبر مرتبط
دستور پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های بانکی مردم تکذیب شد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود.

وی با رد تاثیرپذیری گردش حساب‌های بانکی افراد بر دهک‌بندی و صدک‌بندی و حذف افراد از نظام یارانه‌های نقدی گفت: این مسئله قطعا روی این موضوعات تاثیر ندارد. هدف فقط فراریان مالیاتی هستند و ربطی به مردم ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.