خبر خانم وزیر درباره تأمین مسکن برای خانواده‌های حادثه‌دیده معدن طبس

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت، در خصوص حادثه دیدگان معدن طبس گفت: بنابر تأکید رئیس‌جمهور محترم و پیشنهادی که وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین مسکن محرومین دارد، مقرر شد که خانواده‌های داغ‌دیده که فاقد مسکن هستند، مسکن با پراکنشی که در استان‌های مختلف دارند، از جمله خراسان رضوی جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان تعلق بگیرد. با قراردادهای واگذاری که به سرپرست خانواده و فرزندانشان خواهد بود، ان‌شاءالله ظرف مدت یک ماه آینده این قراردادها را تقدیم این خانواده‌ها خواهیم کرد.

وی همچنین درباره وضعیت قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: متأسفانه در شش ماه گذشته به دلیل عدم تزریق منابع مالی در تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان مسکن، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده‌ها در سراسر کشور شده بود. با پیگیری‌های انجام شده و کمک نمایندگان محترم مجلس، به ویژه کمیسیون عمران، منابعی برای جبران عقب‌ماندگی از بهمن ماه سال گذشته تزریق کردیم.

خبر مرتبط
خریداران بازار مسکن تغییر رفتار دادند+ جدول قیمت‌ها

یک واسطه‌گر ملکی در کرج با اشاره به افزایش تعداد خریداران می‌گوید، با توجه به روند افزایشی نرخ طلا و ارز در چند روز اخیر، شاهد تغییر رفتار برخی از خریداران بازار مسکن هستیم.

صادق ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در انتظار مشارکت بانک‌ها هستند و ما به دنبال تسریع در تسهیلات و اقدامات بعدی هستیم. همچنین، دولت در دستور کار خود موضوعات جدیدی دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم، تعهداتی که در سال‌های گذشته داده‌ایم باید اجرایی شوند. حدود ۷۸۰ هزار نفر از مردم پول واریز کرده‌اند و ما متعهد به تأمین مسکن برای آن‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تأکید کرد: قانون جوانی جمعیت نیز در جای خود قرار دارد و تمامی موارد مربوط به آن باید بر اساس بودجه‌های تخصیص‌یافته پیش برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.