نفت گران شد

قیمت نفت در اولین ساعات روز چهارشنبه افزایش یافت که می‌توان علت آن را بی‌ثباتی در مورد اتفاقات آینده شرق آسیا دانست. نگرانی در مورد تقاضای جهانی برای نفت قیمت آن را در روز گذشته به پایین‌ترین رقم از اوایل اکتبر رساند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۹ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش ۷۰ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

دورنمای ضعف تقاضا برای نفت و گزارش عدم تمایل رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای و نفتی ایران باعث شد قیمت نفت در روز سه‌شنبه بیش از ۴ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته برسد.

خبر مرتبط
ایران یک پالایشگاه عظیم نفت در بنگلادش می‌سازد

جمهوری اسلامی ایران یک پالایشگاه بزرگ نفت در بنگلادش می‌سازد.

اما نگرانی در مورد تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان ادامه دارد. آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد مخالف حمله‌های هوایی این رژیم به بیروت طی چند هفته گذشته بوده است.

در چین هنوز عدم شفافیت در مورد سیاست‌های مالی آن وجود دارد که بی‌ثباتی‌هایی در مورد تأثیر محرک‌های اقتصادی بر دورنمای تقاضای نفت به وجود آورده است.

هم اوپک و هم آژانس بین المللی انرژی در این هفته پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در ۲۰۲۴ را پایین آوردند و چین مسئول بیشتر حجم این کاهش بوده است.

در حال حاضر بازار منتظر آخرین اطلاعات در مورد ذخایر نفت آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.

تحلیلگران انتظار دارند ذخایر نفت خام آمریکا حدود ۱.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر افزایش یافته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.