تصمیم تازه فرانسه علیه اسرائیل

رسانه رسمی رژیم صهیونیستی از تصمیم فرانسه برای ممانعت از حضور شرکت‌های این رژیم در نمایشگاه نظامی خبر داد.

این در حالی است که در روزهای اخیر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان که تهدید به تحت تاثیر قرار دادن جمعیت غیرنظامی لبنان می‌کند، انتقادات شدیدی را از یکدیگر داشته‌اند.

نشریه آمریکایی پالتیکو ضمن اشاره به تنش‌های «بی‌سابقه» بین پاریس و تل‌آویو و درخواست رئیس جمهور فرانسه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی گزارش کرد که رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی گفته است که «نتانیاهو نباید فراموش کند که در مرحله نخست اسرائیل توسط سازمان ملل خلق و ایجاد شده است.»

خبر مرتبط
مکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل با قطعنامه سازمان ملل بوجود آمد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گو با رادیو «فرانس اینتر»، تصریح کرد که توقف ارسال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل برای حمله به غزه اولین راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درگیری‌ها است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، منظور ماکرون از نادیده گرفته شدن تصمیمات سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی، شرایط کنونی در جنوب لبنان است. رژیم صهیونیستی ضمن آغاز حملات زمینی خود به لبنان، به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان نیز حمله کرده که محکومیتی گسترده از سوی ده‌ها کشور در جهان را در پی داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.