عراقچی تهران به مقصد اردن ترک کرد

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرهای منطقه‌ای و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردن، امروز ( چهارشنبه ) ۲۵ مهرماه عازم امان پایتخت این کشور شد.

سخنگوی وزارت خارجه در شبکه ایکس نوشت : عراقچی در ادامه رایزنی‌ها با کشورهای منطقه به منظور توقف نسل کشی، جنگ و جنایت، به مصر و ترکیه نیز سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، وزیر امور خارجه در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق و عمان سفر کرد و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

خبر مرتبط
دیدار عراقچی با معاون نخست وزیر آذربایجان

معاون نخست وزیر جمهوری‌ آذربایجان با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد کشورش برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: جمهوری آذربایجان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در تمام دیدارهای حضوری و تماس‌های تلفنی رسمی و دیپلماتیک با همتایان و دیگر مقامات از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای بر این نکته تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح در منطقه است.

عراقچی در گفت و گو با مقامات عمان اعلام کرد ، این سفرها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.