نیمه اول دیدار ایران - قطر با تساوی خاتمه یافت

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در چارچوب دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به مصاف تیم ملی قطر رفت که نیمه اول این بازی به تساوی یک - یک انجامید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، محمد کریمی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب قطر: مشعل برشم، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، لوکاس مندس، بوعلام خوخی، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، احمد فتحی، ادمیلسون جونیوز، اکرم عفیف و المعز علی.

داور: یوسوکه آراکی

دقایق حساس نیمه نخست مسابقه در زیر آمده است:

دقیقه یک: پاس در عمق سردار آزمون به طارمی سبب شد مهاجم ایران با دروازه‌بان قطر تک به تک شود. مشعل برشم پیروز جدال با طارمی بود، اما داور ثانیه‌هایی بعد به نشانه آفساید در سوت خود دمید.

دقیقه ۲: شوت سرضرب طارمی از گوشه محوطه جریمه قطر از کنار دروازه عنابی‌ها عبور کرد.

دقیقه ۱۷: در دقایقی که تیم امیر قلعه‌نویی صاحب توپ و میدان بود، پاس طولی زیبای لوکاس مندس در میان غفلت مدافعان ایران نصیب معز علی شد تا مهاجم زهردار قطر دروازه بیرانوند را باز کند و پنجاه‌وهفتمین گل ملی خود را به ثمر برساند.

دقیقه ۲۱: مهدی قایدی پس از عبور از سد چند مدافع قطر، دروازه عنابی‌ها را هدف گرفت که ضربه او با واکنش برشم دفع شد.

دقیقه ۳۱: دروازه‌بان قطر کار سختی برای مهار شوت زمینی نورافکن نداشت.

دقیقه ۳۲: این بار نوبت سردار آزمون بود که بخت خود را برای گشودن دروازه قهرمان آسیا از پشت محوطه جریمه بیازماید که شوت خطرناک او پس از برخورد با تیر دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۴۲: ارسال دقیق نورافکن روی سر سردار آزمون فرود آمد و ضربه سر زیبای آزمون وارد دروازه قطر شد.

دقیقه ۲+۴۵: ضربه سر ماهرانه بوعلام خوخی روی ارسال اکرم عفیف، با خوش‌شانسی تیم کشورمان به تیر دروازه ایران خورد.

دقیقه ۵+۴۵: پاس در عمق سعید عزت‌اللهی به محبی رسید. مهاجم تیم ملی با برشم تک به تک شد که ضربه محکم او با برخورد به تیر دروازه به اوت رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.