ترکیه: اسرائیل یک تهدید بزرگ برای صلح جهانی است

وزیر امور خارجه ترکیه طی نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود، رژیم صهیونیستی را خطری بزرگ برای صلح جهانی ارزیابی کرد و از جامعه بین‌الملل خواست جلوی ارسال سلاح به این اراضی اشغالی را بگیرند.

 «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه گفت که رژیم اسرائیل با کمک کشورهایی که از این رژیم حمایت سیاسی نظامی می‌کنند، اکنون یک تهدید بزرگ برای صلح جهانی است.

فیدان خاطرنشان کرد: کشورهایی وجود دارند که از اسرائیل حمایت و برای آن سلاح ارسال می‌کنند.

فیدان با بیان اینکه از نزدیک تحولات بیت المقدس را رصد می‌کنیم، گفت: مسجد الاقصی خط قرمز مشترک همه مسلمانان است.

خبر مرتبط
استقرار نیروهای ارمنستان در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه

درباره مرز ارمنستان و ایران، سران ۲ کشور توافق کردند که کنترل یک پاسگاه مرزی بین مرز ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان از نیروهای روسیه به نیروهای ارمنستان منتقل و فقط نیروهای ارمنستان مسئول پاسداری از این پاسگاه مرزی شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان جهان اسلام نمی‌توانیم در مقابل اقدامات و تحریکاتی که موقعیت تاریخی اماکن مقدس ما در بیت‌المقدس را نقض می‌کند، سکوت کنیم.

وزیر خارجه ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست تا هر چه سریع‌تر جلوی ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را گرفته و برای بازسازی غزه اقدام کنند تا صلحی پایدار برقرار شود.

وی تاکید کرد که فلسطینیان حق دارند در سرزمین و زیر آسمان کشور خود زندگی کنند.

با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، رژیم اسرائیل از اکتبر سال گذشته به حملات وحشیانه خود به غزه ادامه داده است.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، رژیم صهیونیستی از آن زمان تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر به شهادت رسانده اند و بیش از ۹۸ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

یورش ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً کل جمعیت نوار غزه با کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو مواجه کرده و اکثر مردم این باریکه آواره شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.