پیام پزشکیان به مناسبت روز جهانی استاندارد

مسعود پزشکیان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی استاندارد تصریح کرد: بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه‌های توسعه به‌ویژه تحقق اهداف سند چشم‌انداز و ترویج فرهنگ استاندارد، نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.

خبر مرتبط
تأکید پزشکیان بر ضرورت تسریع در اجرای تفاهمات با جمهوری آذربایجان

رئیس‌جمهور در دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر ضرورت تسریع در اجرای تفاهمات میان دو کشور تاکید کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
استاندارد، حاصل تلاش و خرد جمعی نخبگان و متخصصان در پاسخ به نیازهای اجتماع است. این مهم، ترسیم‌کننده ابعاد زندگی مطلوب و ایمن در عرصه‌های مختلف بوده و بسترساز تحقق بسیاری از اولویت‌های بشر نظیر تأمین تغذیه سالم، محیط زیست پاک، صیانت از سرمایه‌های انرژی، کیفیت محصولات، بهره‌وری و اثربخشی کار و فعالیت و در یک کلام زندگی سالم و ایمن است.

بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه‌های توسعه به‌ویژه تحقق اهداف سند چشم‌انداز و ترویج فرهنگ استاندارد، نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.

خبر مرتبط
اولتیماتوم یک ماهه پزشکیان به اعضای هیات دولت درباره برنامه هفتم

رئیس جمهور به اعضای هیئت دولت فرصتی یک ماهه داده است تا احکامی از برنامه هفتم را که به دلایل مالی یا عملیاتی امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد، مشخص کنند.

دولت وفاق ملی، اولویت دادن به مردم و کسب رضایت آنان را در بخش‌های مختلف یک اصل محوری می‌داند و در این چارچوب، از نظام استاندارد انتظار دارد با نقش‌آفرینی فعالانه در بهبود کیفیت کالاها و خدمات بتواند در ارتقای سطح زندگی آحاد جامعه نقش متمایز و واقعی خود را ایفا کند.

روز جهانی استاندارد امسال که در ایران عزیز ما با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی؛ جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای بازبینی و ارزیابی فعالیت‌ها در جهت افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت و جایگاه نظام استاندارد به منظور بهبود فضای کسب و کار، افزایش کیفیت محصولات و سلامت زندگی و در نهایت کسب رضایت مردم است.

اینجانب با قدردانی از همه شرکت‌کنندگان محترم و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم علمی، روز جهانی استاندارد را به همه اعضای خانواده بزرگ و خدوم نظام استاندارد ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و برای همگان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.