رئیس مجلس الجزایر از قالیباف تجلیل کرد

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس ملی نمایندگان الجزایر در دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در حاشیه برگزاری اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو گفت: شما در شرایط بسیار خطرناکی به جنوب لبنان رفتید و از آنجا بازدید کردید ضمن اینکه به تازگی متوجه شدیم شما کاپیتان هواپیما هستید و شخصا با هواپیمایی که خودتان خلبان آن بودید به بیروت رفتید که تاریخ این ابتکار شما را ثبت و از آن به نیکی یاد خواهد کرد. امیدواریم سایر کشورهای عربی و اسلامی نیز از این اقدام شما الگوبرداری کنند تا مسائل جهان اسلام برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه مواضع برخی کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف بوده و معتقدیم که آنها باید قوی تر و شفاف تر در قبال این رژیم سفاک صف آرایی کرده و بایستند. وجود انسجام و وحدت میان گروه های فلسطینی و لبنانی صرف نظر از دین و مذهب قابل توجه است و امروز همین وحدت رویه بیش از هر چیز مهم است.

خبر مرتبط
دیدار و رایزنی قالیباف با همتای الجزایری

روسای مجالس ایران و الجزایر در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

رئیس مجلس ملی نمایندگان الجزایر اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال تهدید تمام کشورهای اسلامی است و مشخص نیست کشور بعدی که مورد هدف آنها خواهد بود کجاست. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی به دنبال تداوم راهبرد خود مبنی بر ادامه نسل کشی است.البته برخی کشورهای منطقه حامی جنایات آنها هستند ولی ما نباید کوتاه بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده تمام قراردادها با رژیم صهیونیستی باطل بوده و تنها جوهری روی کاغذ است از این رو تنها راه استیفای حقوق ملت فلسطین، ادامه روند مقاومت است.

وی گفت: رویکرد رئیس جمهور جدید الجزایر توسعه اقتصاد در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی است از این رو با توجه به پیشرفت های شگرف جمهوری اسلامی ایران در این حوزه مایلیم در کنار توسعه روابط سیاسی از ظرفیت های بی نظیر ایران نیز در این حوزه استفاده کنیم.

قالیباف: پارلمان های اسلامی برای پایان جنایت‌ها رژیم صهیونیستی تلاش کنند

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با ابراهیم بوغالی رئیس مجلس ملی نمایندگان الجزایر گفت: امروز بیش از یک میلیون نفر از مردم بیروت آواره شده و کمک های بشردوستانه نیز بسیار کم است.

وی افزود: من از سال های دور با گروه‌های فلسطینی و لبنانی در ارتباط بودم و اکنون دیدم که شرایط جنگی این گروه ها را با یکدیگر منسجم و متحد کرده است. امروز هم بین فلسطینی ها با لبنانی ها، هم بین شیعیان و اهل تسنن و حتی گروه های چپ اتحاد شکل گرفته است از این رو مردم نیز به سمت ایجاد انسجام پیش رفته اند.

رییس مجلس بیان کرد: به مردم لبنان و بیروت گفتم قصد داشتم به کنفرانس ژنو بروم اما دوست داشتم قبل از آنجا به بیروت سفر کنم و پیام مظلومیت شما را حتما در جریان این کنفرانس به گوش جهانیان خواهم رساند. فردا جلسه اصلی IPU است از این رو باید تلاش کنیم تا بیانیه ای اثرگذار علیه رژیم صهیونیستی به تصویب برسانیم تا کشورها به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش علیه این رژیم متحد شوند و به اسرائیل بیش از پیش فشار بیاورند.

وی تاکید کرد: لازم است ما پارلمان های اسلامی تلاش کنیم تا برای پایان این جنایت ها به رژیم صهیونیستی و آمریکا فشار سیاسی وارد کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.