کشف حدود 14 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

 فرمانده انتظامی قصرشیرین شامگاه یکشنبه با اشاره به جزییات این خبر گفت: ماموران یگان امداد قصرشیرین هنگام گشت‌زدن در محدوده‌ بازارچه «پرویزخان» و سطح شهرستان، موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شده و آن‌ها را توقیف کردند.

سرهنگ ایمان مرادی افزود: در بازرسی از این خودروها ۱۳ هزار و ۹۲۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

وی از تشکیل پرونده ای در این راستا و ارسال آن به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، در ۶ ماهه نخست امسال ماموران انتظامی ۶۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق (بنزین و گازوئیل) از قاچاقچیان شهرستان مرزی قصرشیرین در جریان طرح های گشت‌زنی و پاکسازی محلات آلوده کشف کرده و در این راستا ۲۸۰ دستگاه خودرو و ۵۳۸ دستگاه موتورسیکلت حامل سوخت قاچاق را توقیف کرده اند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه و با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دارا بودن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی، نقشی اثرگذار در رونق اقتصاد ملی دارد.

فعالیت سوخت‌بران و قاچاقچیان سوخت در سال های اخیر در مرزهای شهرستان قصرشیرین رواج یافته و افراد سودجو با غارت سرمایه ملی به انگیزه دستیابی به سودی اندک، این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه ای شدید به اقتصاد کشور وارد می کنند.

طرح مقابله با قاچاق سوخت در یک سال اخیر با جدیت دنبال می شود و بیشتر روزهای سال شاهد توقیف محموله های سوختی قاچاق در سطح شهرستان قصرشیرین و محدوده مرز پرویزخان هستیم.

بسیاری از مردم قصرشیرین نیز از حضور قاچاقچیان به ستوه آمده و خواهان برخورد قاطع با این افراد هستند زیرا علاوه بر ایجاد بی‌نظمی در مرز پرویزخان، باعث سلب آرامش و آسایش خانواده ها در محله های مختلف شده اند.

کشف سه هزار و ۷۵۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس در گیلانغرب نیز حاکی است که ماموران این فرماندهی هنگام گشت‌زنی به چند دستگاه خودرو مشکوک شده و در بازرسی از آن‌ها سه هزار و ۷۵۰ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سرهنگ عبدالرضا شهبازی از دستگیری پنج نفر در این خصوص و تشکیل پرونده ای در این خصوص خبر داد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.