فک خزری از تور صیادان نجات یافت

 رابعه ضیایی رئیس گروه پایش و بهسازی منابع دریایی گلستان شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شروع فصل صید در سواحل گلستان که از ۱۵ مهرماه آغاز شده است، صیادان شرکت شایان آیدین موفق شدند یک فُک خزری را که در تور صیادان گرفتار شده بود با همکاری موثر ناظرین شیلات به زیستگاه طبیعی خود بازگرداندند.

وی بیان کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که با افزایش آگاهی و همکاری همه جانبه صیادان گلستانی و دوره های آموزشی متعددی که برای این عزیزان برگزار شده است، می‌توان به حفاظت از این گونه ارزشمند کمک شایانی کرد.

خبر مرتبط
نجات فک خزری از تور صیادان + فیلم

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران گفت: صیادان منطقه میانکاله یک فوک خزری را که در تور صیادی گیر افتاده بود، آزاد کردند.

رئیس گروه پایش و بهسازی منابع دریایی استان در ادامه گفت: فُک خزری یکی از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض است که در دریای خزر زیست می‌کند.

آرخی کارشناس مسئول صید اداره کل شیلات گلستان، ضمن قدردانی از همکاری صیادان و خصوصاً ناظر صید «محمد زنگی» بر اهمیت حفظ و حراست از گونه‌های جانوری دریای خزر تاکید کرد و گفت: "فُک خزری به عنوان تنها پستاندار دریای خزر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.