ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی آغاز شد

محسن تقیانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این‌که مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، از امروز ۲۲ مهر آغاز شد، گفت: بازنشستگان عزیز این سازمان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تقیانی افزود: در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

تقیانی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی در پایان افزود: با پرداخت تسهیلات در این مرحله، جمعاً از ابتدای سال‌جاری ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران تأمین اجتماعی پرداخت شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.