هشدار کره‌شمالی به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک»

«کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داد.

روز جمعه وزارت خارجه کره‌شمالی، کره‌جنوبی را متهم کرد که این هفته و هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین را به پیونگ‌یانگ فرستاده و این نفوذ مستلزم اقدام تلافی‌جویانه است. در پاسخ، ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت نمی‌تواند اتهامات کره‌شمالی را تایید کند.

خبر مرتبط
ادعای اوکراین درباره حمله به یک «انبار تسلیحات کره شمالی»

اوکراین مدعی شد پس از اینکه به «انبار تسلیحات کره شمالی» در روسیه حمله کرد؛ در منطقه مذکور وضعیت اضطراری اعلام شده است!

براساس گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، کیم یو جونگ با اشاره به اعلامیه‌های ضد کره‌شمالی گفت: «این واقعیت که وسیله‌ای که اعلامیه‌ها را حمل می‌کند، همان هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است، هسته جدی حادثه اخیر است.»

کیم یو جونگ گفت اگر ارتش کره‌جنوبی نتواند هواپیماهای بدون سرنشین فرستاده شده توسط یک سازمان غیردولتی در حال عبور از مرز را شناسایی کند، مقصر است.

خبر مرتبط
کره شمالی ۲۰ بالن زباله را به آسمان این کشور روانه کرد

کره شمالی حدود ۲۰ بالون حامل زباله را به آسمان کره جنوبی روانه کرد.

این در حالیست که کره‌شمالی از ماه مه هزاران بالون حاوی زباله را به سمت جنوب فرستاده و همین امر تنش بین ۲ کشور را تشدید کرده است. پیونگ‌یانگ می گوید که این اقداماتش، پاسخی به برخی از فعالان و فراریان از کره‌شمالی در کره‌جنوبی هستند که بالون‌هایی را با بسته‌های کمک و اعلامیه‌هایی در انتقاد از کیم جونگ اون به سمت منطقه شمالی پرتاب می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.