اندرو گارفیلد بازیگر مشهور هالیوود درباره غزه چه گفت؟

اندرو گارفیلد، بازیگر نقش مرد عنکبوتی، در جریان حضورش در یک برنامه در نیویورک، از مردم خواست تا قلب‌ها و انرژی خود را صرف حمایت از مردم فلسطین در غزه کنند.

این بازیگر هالیوودی که اخیرا زمزمه‌هایی از همکاری او با مارتین اسکورسیزی در فیلم «زندگی عیسی» شنیده شده و در کنار فلورنس پیو، فیلم عاشقانه «ما در زمان زندگی می‌کنیم» به کارگردانی جان کرولی را آماده اکران دارد، در جریان ضبط پادکست «شاد غمگین گیج» به میزبان خود جاش هوروویتز گفت که «باید قلب‌ها و انرژی‌مان را برای فلسطینی‌های غزه بگذاریم».گارفیلد ۴۱ ساله که نامزدی جایزه امی برای سریال «زیر پرچم بهشت» را در کارنامه خود دارد، با بازی در سه فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکبوتی: شگفت‌انگیز» (۲۰۱۲)، «مرد عنکبوتی: شگفت‌انگیز ۲» (۲۰۱۴) و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۲۰۲۱) به شهرت دست یافت و توانست توجهات جهانی را به سوی خود جلب کند.
اظهارات این بازیگر برنده گلدن گلوب درباره غزه با تشویق گسترده‌ی حضار برنامه مواجه شد و ویدئوی این بخش از این پادکست در فضای مجازی به‌طور گسترده انتشار یافت.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در روز هفتم اکتبر ٢٠٢٣ در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات نظامی «طوفان الاقصی» را علیه رژیم اسرائیل آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، بمباران سنگینی را علیه نوار غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات اسرائیل تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴٢ هزار نفر شده است که بیش از هفتاد درصدشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچین در پی حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دو میلیون نفر از ساکنان غزه آواره گشته‌اند.از آغاز این حملات مرگبار رژیم صهیونیستی هنرمندان زیادی در هالیوود به پا خواستند تا در مقابل این جنایت هولناک بایستند. در حالی که برخی از آن‌ها با محدودیت‌ها و بایکوت‌های شدید از سوی صاحبان قدرت مواجه شده‌اند، اما کماکان حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در موقعیت‌های مختلف از جمله حضور در راهپیمایی‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی جشنواره‌های بین‌المللی ادامه دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.