واکنش حماس به بازداشت یکی از نیروهای مقاومت + بیانیه

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد، تداوم بازداشت مبارزان فلسطینی توسط نیروهای امنیتی که آخرین آنها احمد ابوالعایده، یکی از نیروهای مقاومت است، تجاوزی خطرناک و ضربه‌ای جدید به بافت ملی و اجتماعی و همسویی و هماهنگی کامل با اشغالگران قلمداد می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، در این بیانیه همچنین آمده است، تداوم تجاوزات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به ساکنان طوباس و کمپین بازداشت شهروندان فلسطینی مستلزم اتخاذ موضع‌گیری جدی و قاطع از سوی جامعه، گروه‌های فلسطینی و رهبری جنبش فتح است.

جنبش حماس در ادامه اعلام کرد: این اقدامات شنیع همزمان با تداوم جنگ نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری صورت می‌گیرد.

این جنبش از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تعقیب و سرکوب مبارزان فلسطینی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان را فورا متوقف و از این اقدام دست بکشند و هرچه سریع‌تر بازداشتیان سیاسی را آزاد کنند.

جنبش حماس در پایان تاکید کرد: ما از تمامی گروه‌ها و نهادهای قانونی و حقوقی می‌خواهیم اینگونه اقدامات سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کنند و در برابر آن بایستند چرا که برای جامعه و آرمان فلسطین پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد. 

پیشتر رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری، پس از آنکه نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگران فلسطین «احمد ابو العایده» فرمانده گردان طوباس در سرایا القدس را بازداشت کردند، درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و نیروهای مقاومت شکل گرفت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای، اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در تعقیب نیروهای مقاومت در طوباس و دیگر مناطق کرانه باختری را محکوم کرد.

جهاد اسلامی همچنین از شخصیت‌های برجسته جنبش فتح و تمامی افراد و گروه‌های ملی خواست این اقدامات محکوم دستگاه‌های تشکیلات خودگردان را متوقف کنند.

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، روز پنج‌شنبه منزل احمد ابو العایده در طوباس را به محاصره درآورده و پنج تن از جوانان منطقه را بازداشت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.