گرانی بلیت کنسرت تا سقف یک میلیون و 100 هزار تومان

بلیت کنسرت‌ خواننده‌هایی که خیلی زود سولداوت می‌کنند نظیر عرفان طهماسبی، علی یاسینی، علی زندوکیلی، مسیح و آرش و... به سقف ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و سقف قیمتی اجرای دیگر خوانندگان، همچنان بر روی همان عدد ۸۹۵ و ۹۹۵ هزار تومان ایستاده است.

البته که انتظار می‌رود این سقف‌های قدیمی نیز مشمول افزایش شود تا دیگر هیچ کنسرتی در کشور، کمتر از سقف ۹۹۵ هزار تومان وجود نداشته باشد.

خبر مرتبط
لغو کنسرت‌های موسیقی در ایران تا اطلاع ثانوی

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه از تعطیلی کنسرت‌های موسیقی در پی شهادت جانسوز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر داد.

این برای دومین بار طی سال جاری است که قیمت بلیت کنسرت، با افزایش مواجه می‌شود. تا پیش از این، سقف قیمت بلیت کنسرت، هم‌زمان با نخستین روزهای سال جدید، به ۸۹۵ هزار تومان رسید. سقف قیمت بلیت کنسرت برای اجراهای تا ۲۸ اسفند، ۷۹۹ هزار تومان بود. این رقم برای سال ۱۴۰۱، ۶۹۹ هزار تومان و برای اجراهای سال ۱۴۰۰، ۴۹۵ هزار تومان بود. تا پیش از فرا رسیدن کرونا نیز سقف بلیت‌های کنسرت پایتخت به ۲۹۵ هزار تومان می‌رسید.

عموما عرف بر این بود که با پایان یافتن ماه صفر و به انتها رسیدن محدودیت ۲ ماه اجرای زنده در کشور، سقف قیمت بلیت با توجه به عواملی چون افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی برای تامین پروداکشن‌هایی چون نور، صدا، ال‌ای‌دی‌ها و دستمزد کادر فنی و البته بالا رفتن چند ۱۰درصدی اجاره‌بهای سالن‌ها، این افزایش قیمت بلیت در ابتدای ماراتن ۱۰ماهه فعالیت خواننده‌های که عموما با بندهایی جدید برای سال جدید خود برنامه‌ریزی کرده بودند، رقم می‌خورد ولی اینکه این اتفاق برای امسال از نخستین روزهای سال رقم خورده و حالا برای بازه کنونی، برای دومین‌بار تکرار شده، نکته عجیبی به حساب می‌آید که تاکنون سابقه چندانی نداشته است.

در شرایطی که کنسرت سال‌هاست به کالایی لوکس تبدیل شده که همگان، امکان استفاده از آن را پیدا نمی‌کنند، این افزایش سقف قیمت در بازه کنونی، هیچ توجیه منطقی و قانونی را به خود نمی‌بیند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که قیمت بلیت کنسرت در رویال‌هال پانورامای کیش، که همواره بالاتر از تهران بوده، برای سال جدید، ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده و بسیارجالب است که این سقف برای اجراهای تهران به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.