مصرف مشروبات الکلی باز هم قربانی گرفت

داریوش تقی لو با بیان اینکه احتمال افزایش فوتی این مسمومیت زیاد است، اظهار داشت: مشکلات بینایی بحث نگران کننده این مسمومیت است.

وی ضمن هشدار از مصرف الکل و عوارض بسیار جدی آن، تصریح کرد: هموطنان با رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادات مذهبی از الکل دوری کرده و سلامت خود را حفظ نمایند، چراکه مصرف خیلی محدود الکل نیز عوارض زیان‌باری خواهد داشت.

خبر مرتبط
مشروبات الکلی جان 21 نفر را در مازندران گرفت

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، تصریح کرد: الکل متانول بی رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی سی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰ سی سی موجب مرگ می‌شود.

رئیس اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به قوانین و اعتقادات مذهبی الکل ماده قانونی در کشور نبوده و همه غیرقانونی و آلوده است، اضافه کرد: تولیدکنندگان مشروبات الکلی در کنار تولید الکل اتانول، اقدام به تولید الکل متانول نیز می‌کنند که متأسفانه عمده مسمویت‌ها مربوط به الکل متانول است که عوارض بسیار نگران کننده برای مصرف‌کنندگان آن در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه الکل‌های موجود در کشور را باید سمی و غیرقانونی است، یادآور شد: الکل موجود در مشروبات الکلی استاندارد، از نوع اتانول است که برخلاف متانول جذب آن بعد از مصرف، سریعاً در عرض یک تا ۲ ساعت اتفاق می‌افتد و علائم آن به شکل مستی، بر افروختگی و پرحرفی و علائم گوارشی است.

تقی لو از بین بردن سموم بدن و آسیب به کبد را یکی از مشکلات مصرف الکل متانول عنوان کرد و افزود: مصرف‌کننده الکل دچار مستی شده و کارکرد بدن وی مختل می‌شود و قتی متانول در بدن تجزیه می‌شود فرد به حالت مستی رسیده و دچار بی قراری و افت هوشیاری و اختلال دید می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در صورت بروز علائم مسمومیت بعد از مصرف الکل، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید تا همکاران ما در واحد ارتباطات، راهنمایی‌های لازم و هدایت به مراکز درمانی مناسب را ارائه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.