زمان اجرای طرح ترافیک جدید در تهران اعلام شد

محسن هرمزی اظهار کرد: مشاور طرح ترافیک جدید تهران تا پایان آذرماه طرح نهایی را به مسئولین ارائه خواهد داد. این طرح ابتدا در شورای ترافیک تهران مطرح می‌شود و پس از آن، در سطح ملی بررسی خواهد شد. پس از تصویب، اجرای طرح از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح، ادغام دو طرح ترافیکی موجود است. به گفته مسئولین، این ادغام در برخی معابر منجر به کاهش ترافیک و در برخی دیگر به افزایش دسترسی و حرکت خواهد شد. جزئیات دقیق‌تر این تغییرات پس از رونمایی از سوی مشاور ارائه خواهد شد.

خبر مرتبط
درآمد روزانه شهرداری از فروش طرح ترافیک چقدر است؟

تشکری هاشمی گفت: به‌طور متوسط، اگر روزانه 100 هزار دستگاه خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شوند و مبلغ 60 هزار تومان برای طرح ترافیک با تخفیف‌های لحاظ‌شده محاسبه شود، روزانه 6 میلیارد تومان درآمد برای شهرداری تهران ایجاد می‌شود.

هرمزی با اشاره به این موضوع که واردات اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون ده دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد کشور شده و تعداد آن‌ها تا صد دستگاه افزایش خواهد یافت. این اتوبوس‌ها که ساخت کشور چین هستند، در راستای بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا به کار گرفته خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.