زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 مشخص شد

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ فردا بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور قرار می‌گیرد.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز جمعه نهم شهریورماه بر روی سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور اعلام شد.نتایج نهایی داوطلبان رشته های با آزمون و بدون آزمون سال جاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی میز فردا شنبه ۲۱ مهر ماه اعلام خواهد شد.

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در نوبت دوم سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند کارنامه علمی اولیه به صورت مجزا نمایش داده شد. برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

خبر مرتبط
کنکور تعیین تکلیف شد/ سرانجام تأثیر معدل

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشی از مصوبه کنکور اصلاح می‌شود اما تأثیر معدل قطعی است و لغو نمی‌شود.



برای تمامی متقاضیان آزمون سراسری اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو نوبت در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در هر یک از گروه‌های آزمایشی اصلی و همچنین گروه هنر یا زبان که داوطلب در آن شرکت کرده است، شامل بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور)، نمره‌کل سابقه تحصیلی (آموزش و پرورش) و نمره‌کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری، در حساب کاربری داوطلبان درج شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲  تیر ماه در ۵ گروه آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرغی برگزار شد.

در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شرکت کردند که ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر آنها زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر نیز مرد هستند. در واقع ۶۳ درصد این داوطلبان زن و ۳۷ درصد مرد بودند.

تعداد یک میلیون ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که زنان ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر به نوعی ۶۳ درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافت.

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه و ثبت‌نام با تاخیر نیز در ۶ و ۷ خرداد ماه انجام شد و این آزمون پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.