اقدام جنجالی مکرون علیه روسیه

ماکرون تصاویری را در رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد مربیان نظامی فرانسوی در حال آموزش نیروهای اوکراینی برای نبرد با روسیه هستند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت یک تیپ ۲۳۰۰ نفری اوکراینی توسط ارتش فرانسه تجهیز خواهد شد. پرسنل در حال حاضر در منطقه Grand Est در شمال شرق فرانسه مستقر هستند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این برنامه اولین بار در ژوئن اعلام شد. به گفته دولت پاریس، حدود ۱۵۰۰ پرسنل نظامی فرانسوی در آموزش نیروهای اوکراینی فعال هستند.

خبر مرتبط
تکاپوی هسته‌ای مکرون/ جهان در هراس فرو رفت

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس امنیت هسته‌ای به عنوان بخشی از فرایندی است که از کنفرانس صلح اوکراین در بورگنستاک سوئیس آغاز شد، اظهار کرد: به عنوان بخشی از کار آغاز شده در سوئیس، تصمیم گرفته شد چندین کنفرانس موضوعی برگزار شود و فرانسه مطابق با تعهدات خود، کنفرانس امنیت هسته‌ای را در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) برگزار خواهد کرد.

پس از پایان آموزش، این نیروهای اوکراین به ۱۲۸ خودروی زرهی، ۱۸ قبضه توپ سزار، ۸ خودروی جنگی زرهی AMX-۱۰ RC، ۱۰ کامیون و ۲۰ سامانه موشکی هدایت شونده ضد تانک میلان مسلح می‌شود.

نیروی هوایی فرانسه به خلبانان و مکانیک‌های اوکراینی آموزش می‌دهد تا از جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ استفاده کنند که ممکن است برخی از آنها در سال آینده به کی‌یف تحویل داده شود.

اوایل سال ۲۰۲۴، ماکرون از متحدانش در ناتو خواست نیروهای خود را در اوکراین برای حمایت از تلاش‌های کی‌یف مستقر کنند. این ایده تا حد زیادی توسط سایر کشورهای غربی رد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حال حاضر به کشورهای اروپایی سفر کرده و روز پنجشنبه به فرانسه رفت. روز شنبه، او قرار است «طرح پیروزی» خود را برای گروهی از اهداکنندگان تسلیحات خارجی در گردهمایی در پایگاه هوایی آمریکا رامشتاین در آلمان ارائه کند.

این نشست پس از آن که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای تمرکز بر واکنش به طوفان میلتون، در آن شرکت نکرد، به تعویق افتاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.