خبر مهم برای گردشگران خارجی/ شیوه جدید ورود و خروج توریست‌ها

علی‌اصغر شالبافیان در نشست با سرهنگ امید نودهی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه که با هدف گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات و همکاری‌های این بخش در محل پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تشکیل شد، اظهار داشت: در پیشبرد صنعت گردشگری کشور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و متعددی نقش‌آفرین هستند که از میان آنها یکی از اثرگذارترین و ماندگارترین اقدامات مربوط به همکاران فراجا به ویژه در اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه است.

وی افزود: همکاری حوزه گردشگری با همکاران فراجا در ابعاد گسترده و طیف وسیعی است و پلیس راهور، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، مهاجرت و گذرنامه و سایر بخش‌ها را در برمی‌گیرد.

شالبافیان با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از اثرگذارترین و ماندگارترین خدمات را همواره در صنعت گردشگری کشور ارائه می‌کند، افزود: گردشگر ورودی به کشور نخستین ارتباط و خدمات را از همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت می‌کند. زمانی که فعالیت این بخش با لبخند و ارائه خدمت‌رسانی مطلوب همراه باشد در دریافت، اثربخشی و رضایت گردشگر مربوطه تاثیر مستقیم خواهد داشت.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن که آخرین فرد بدرقه‌کننده گردشگر ورودی به کشور نیز از همکاران فراجا هستند و همچنین در طول سفر نیز همواره تامین امنیت آنها، همراهان و حتی وسایلشان را در کنار حل مشکلات احتمالی تامین می‌کنند از این رو در ذهن یک گردشگر هیچ نوع خدماتی ماندگارتر از خدمات همکاران نیروی انتظامی نیست.

وی با بیان اینکه همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه با حوزه گردشگری تاکنون دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است، یادآور شد: موضوع لغو روادید یکطرفه با ۳۳ کشور و همچنین لغو روادید با مساعدت و همکاری همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه پیش رفته است. بر این اساس تاکنون بیش از۳۰ درصد افزایش ورود گردشگر از کشورهایی داشته‌ایم که با آنها لغو روادید شده است.

شالبافیان ادامه داد: همچنین امکان ثبت الکترونیکی ورود و خروج گردشگران نیز تمهیدی است که در کنار سایر شیوه‌های تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا انجام گرفته است. طبق تعامل صورت گرفته، گردشگرانی که بخواهند در گذرنامه‌شان مهر ورود و خروج ثبت نشود، امکان آن فراهم شده است.

وی با تاکید بر اهمیت امر آموزش در تعامل دو دستگاه مربوطه گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فراجا، موضوع توجه به آموزش در اولویت‌های همکاری مشترک وجود دارد تا سرفصل‌های آموزشی متنوع در راستای برخورد مستقیم همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه با گردشگران ورودی در راس امور اجرایی قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین صدور گذرنامه زیارتی و خدمت‌رسانی پلیس مهاجرت و گذرنامه را افتخاری دیگر برای همکاران فراجا عنوان کرد که رضایت هموطنان را در پی داشته است.

شالبافیان با بیان اینکه تعامل وزارتخانه متبوع با پلیس مهاجرت و گذرنامه، تسهیل ورود گردشگران با خودرو را نیز در پی داشته است، اظهار داشت: پلاک‌های بین‌المللی به راحتی می‌توانند تردد داشته باشند. ورود و گذر زائرین عراقی با خودرو نشانه‌ای از این دستاورد بوده است و تداوم آن در هفته گردشگری ویژه گردشگران ورودی از کشور ارمنستان محقق شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.