مدیرعامل آپارات از شکایت صداوسیما تبرئه شد

موضوع شکایت صداوسیما از محمدجواد شکوری‌ مقدم به اتهام «انتشار بدون اجازه برنامه‌های صداوسیما» برمی‌گردد که حدود ۹ سال پیش در دادگاه بدوی به محکومیت مدیرعامل آپارات انجامیده بود.

شکوری مقدم پیش از این در آذر ۱۴۰۲ از شکایت «شاکی همیشگی، سازمان صدا‌وسیما» خبر داد. آن زمان در حکم دادگاه بدوی «بدون توجه به کاربرمحوربودن آپارات» مسئولیت محتواهای صداوسیما که توسط کاربران در سایت آپارات بارگذاری شده را متوجه مدیر سایت دانستند.

خبر مرتبط
بازگشت مهران مدیری به صداوسیما قطعی شد؟

برمهانی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت مهران مدیری به تلویزیون گفت: وقتی توافقی نشده است چرا باید جزییات را بگویم؟ آقای مدیری دارند متنی می نویسند و هنوز قطعی نیست.

اکنون بر اساس حکم نهایی منتشرشده از آنجا که آپارات فعالیتش میزبان‌محور است و از محیط میزبان و کاربران با رعایت قوانین سایت نسبت به بارگذاری محتوا اقدام می‌کند، مسئولیت آن هم مطابق مقررات جاری استنادی برعهده کاربر است.

به‌این‌ترتیب این حکم تصریح می‌کند که میزبان درصورتی مسئولیت دارد که در اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی تعلل و کوتاهی کرده باشد.

در آخرین حکم مربوط به ۱۹ مهر امسال، شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور با نقض دادنامه‌های مربوط به اردیبهشت و شهریور ۱۴۰۰، حکم برائت شکوری‌مقدم از اتهام انتسابی را صادر کرده و می‌گوید: «رأی صادره قطعی است.»

حکم دیوان عالی درباره برائت مدیرعامل آپارات از شکایت صداوسیما در مهر ۱۴۰۳

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.