خبر وزیر ورزش از آماده‌سازی ورزشگاه آزادی تا پایان آذرماه

احمد دنیامالی در حاشیه نشست امروز - چهارشنبه - هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ورزشگاه آزادی تا پایان آذرماه تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت پیگیر مسأله پرداخت وام ازدواج است و دستورات لازم داده شده تا سامانه باز شود. حدود ۳۰۰ هزار متقاضی این وام وجود دارد که برنامه‌ریزی کردیم با تأمین منابع، پرداخت‌ها صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به پرسشی، اظهار کرد:  اکنون بچه های ما در ازبکستان هستند. بحث بر سر این است که بازی در ازبکستان برگزار شود. منتهی همان روز ازبکستان خودش بازی دارد و طبیعتا شاید این شرایط فراهم نشود، در حال پیگیری هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ساخت ورزشگاه جدید در تهران به کجا رسیده است؟ بیان کرد: ساخت ورزشگاه جدید باید مراحل آن در دولت طی شود. مصوباتی که از قبل بود را در حال پیگیری هستیم. ان شاءالله یک گزارشی را به دولت خواهیم برد. بعد از تایید دولت باید پیگیری های لازم انجام شود. بحث ساخت ورزشگاه بزرگ در تهران به انضمام سالن ها یک مجموعه است. باید در دولت مطرح و منابع آن معلوم شود سپس برای انتخاب پیمانکار اقدام خواهیم کرد.

دنیامالی در پاسخ به پرسشی درباره تخصیص بودجه به همه رشته های ورزشی، بیان کرد: بحث ما توسعه همه ورزش ها است، طبیعتا ورزش های المپیکی برای ما خیلی مهم تر است؛ چرا که دو سال آینده بازی های آسیایی ژاپن را داریم، ولی سعی می کنیم که رشته های دیگر را مورد  توجه قرار دهیم.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص تخصیص وام ازدواج جوانان، بیان کرد: شخص رئیس جمهور و معاون اول پیگیر این موضوع هستند. دستورات لازم صدر شده است؛ ان شاءالله به زودی پرداخت ها انجام می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.