کنایه ایران به انگلیس: به جای طرح اتهام‌های بی اساس، از نفوذ خود برای توقف جنایات اسرائیل استفاده کن

سخنگوی وزارت خارجه با تقبیح دانستن ادعاهای بی اساس مقامات انگلیسی در مورد ایران، اعلام کرد که انگلیس از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کند.

بقائی با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و به مقام های لندن توصیه نمود به جای طرح اتهام‌های بی اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

خبر مرتبط
درخواست فوری چین از آمریکا

آمریکا در آخرین اقدامش علیه شرکت‌ها و محصولات چینی، استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای چینی در خودروهای متصل و خودران در ایالات متحده ممنوع و تعرفه‌های سنگینی بر خودروهای الکتریکی چینی وضع کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به میزبانی لندن از برخی گروه‌ها و تشکیلات تروریستی که با سو استفاده از مفهوم آزادی بیان، به صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت پراکنی می‌پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور گردید و خواستار تجدید نظر انگلیس در سیاست های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.