این ناوشکن به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش امروز (دوشنبه، ۱۶ مهرماه) در بیست و سومین دوره نظری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که با حضور دانشجویان در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های خوبی در نیروی دریایی ارتش داشتیم که این دستاورد‌ها در بخش‌های مختلف ساخت انواع زیردریایی‌ها در کلاس‌های مختلف، تجهیزات، ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های پشتیبانی سنگین و پشتیبانی سبک، قایق‌ها، انواع بالگرد‌های سطحی، زیرسطحی، هواناو، سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، و دیگر امکانات پهپادی و موشکی را شامل می‌شود.

دریادار سیاری تاکید کرد: نام‌گذاری ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش از روی قله‌های معروف ایران، ناو‌های موشک‌انداز از شاهنامه و ناو‌های پشتیبانی از جزایر ایرانی انتخاب شده است.

خبر مرتبط
پایان تلخ ناو سهند نیروی دریایی ارتش/ چند نفر در این سانحه جان باختند؟+عکس

روز گذشته ناو جنگی سانحه دیده سهند پس از دو روز تلاش برای بازگرداندن تعادل غرق شد این ناو شکن برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اولین ناوشکن نیروی دریایی را جماران نامگذاری کردیم، عنوان کرد: پس از جماران، دماوند، سهند و دنا را تولید کردیم و در آینده ناوشکن تفتان نیز به نیروی دریایی الحاق می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز توانمندی بالایی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد، تاکید کرد: در ساخت ناوشکن مشکلی نداریم و می‌توانیم بسازیم چرا که نیرو‌های ما بسیار توانمند و دارای خلاقیت هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.