بارش‌های رگباری این منطقه را فرا می‌گیرد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی های انجام شده و نقشه های پیش بینی و پیش یابی، بارش های رگباری از روز سه شنبه شمال استان را فرا می گیرد.

وی بیان کرد: این شرایط تا روز چهارشنبه در استان پایدار است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: لازم است شهروندان به توصیه های هواشناسی توجه داشته و تدابیر لازم را در زمینه محکم سازی سازه های ساختمانی و بنرهای تبلیغاتی در نظر بگیرند.

خبر مرتبط
رگبار شدید باران از امروز تا جمعه در ۵ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف چهارشنبه (۱۱ مهر) در شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، پنجشنبه (۱۲ مهر) در گیلان، مازندران و گلستان و جمعه (۱۳ مهر) در گیلان، مازندران، گلستان و نوار شرقی اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

صابری ادامه داد: به علت بارشهای رگباری و احتمال رعد و برق و وزش تندبادها مردم محلی، چوپانان و کوهنوردان نیز لازم است دراین مناطق تا اطلاع ثانوی تردد نداشته باشند.

وی گفت: کشاورزان نیز لازم است نسبت به پوشش محصولات خود در شمال استان اهتمام جدی داشته باشند تا از خسارتهای احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت دمای هوا در ارومیه بین مثبت هفت و ۲۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: در این مدت اشنویه با مثبت ۲ درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با ۲۹ درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای استان بودند.

 آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که بارندگی های سالانه در آن به صورت رگباری حتی در تابستان هم ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.