تقاضا در بازار طلا بالا رفت

 بازار امروز شاهد نوسان مثبت طلا و سکه و همچنین رکوردزنی صندوق‌های طلا در بورس بود.

دومین روز هفته برای بازار طلا و ارز در حالی سپری شد که قیمت‌ها متاثر از «اخبار سیاسی» و «تحرکات بازارهای مالی جهان» نوسان مثبت به ثبت رساندند؛ روندی که در پی آن تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن افزایش یافت. قیمت اونس طلا که امروز در پی تعطیلات پایان هفته میلادی، در سطح ۲۶۵۴ دلار قرار گرفت و طلای آبشده هم امروز را با گپ منفی ۳۵ هزار تومانی در ۱۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول معاملات در ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۱۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان در نوسان بود. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت در ۱۷ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان قرار گرفت، همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز چهار میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، قیمت طلای آبشده در حال حاضر در محدوده ۱۷ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نوسانات بیشتری را تجربه کند. اگر قیمت طلای آبشده بتواند از مرز ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عبور کند، به سمت کانال جدید حرکت خواهد کرد. در سمت دیگر، حمایت مهم برای طلای آبشده در سطح ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورت کاهش قیمت و شکستن این سطح، طلای آبشده به سمت ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان یا حتی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزول خواهد کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «صندوق‌های طلا رکورد زدند؛ حباب سکه در کانال جدید/ افزایش تقاضا در بازار طلا» بخوانید. 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.