خریداران در بازار طلا و سکه؛ نوسان نزولی قیمت استارت خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال معاملات دومین روز هفته خواهد رفت که معامله‌گران در روز شنبه شاهد نوسان منفی قیمت‌ها در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته بودند؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال ۴۸ میلیون تومان عقب نشست و طلای آبشده هم در کانال ۱۷ میلیون تومان مسیر نزولی را در پیش گرفت. قیمت سکه امامی معاملات روز شنبه را با قیمت ۴۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و سپس با نوسانات مثبت به ۴۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند و سکه گرمی هم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه امامی هم در جریان معاملات روز گذشته به حدود ۱۹ درصد رسید که براساس آن سکه نقدی در معاملات بازار ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر از ارزش ذاتی‌اش معامله می‌شود.

قیمت طلای آبشده هم معاملات اولین روز هفته را در ۱۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان آغاز کرد و پس از نوسانات رفت و برگشتی، به ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار روز گذشته با قیمت چهار میلیون و ۸۲ هزار تومان معامله شد که از کاهش قیمت نسبت به روزهای گذشته حکایت داشت. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد، حباب طلای آبشده در سه روز گذشته حدود ۲ درصد بوده است. اونس طلا هم در پی تعطیلات پایان هفته میلادی، در محدوده ۲۶۵۳ تا ۲۶۵۸ دلار قرار گرفته است و همچنان تحت تاثیر «تنش‌های ژئوپلیتیک» و «داده‌های اقتصادی آمریکا» قرار دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نوسان قیمت سکه در سایه 2 عامل مهم؛ بازگشت خریداران به بازار/ قیمت سکه امامی در سرازیری؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۵ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.