گفت‌وگوی عراقچی و بشار اسد + جزئیات و عکس

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام‌های گرم مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران راجع به تحولات منطقه را تشریح کرد.

عراقچی با تاکید بر ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، این موضع اصولی را در راستای حراست از صلح و ثبات منطقه و حمایت از امنیت ملی کشورهای منطقه توصیف نمود.

63198958

تاکید عراقچی بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از سوریه و مقاومت

رئیس‌جمهور سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران و ابلاغ سلام و تحیت به رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم، از مواضع مسئولانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت موثر از اصل تعیین سرنوشت و حق دفاع و مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز دشمن صهیونی تمجید کرد و بر اهمیت تلاش همه جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی های مجرمانه رژیم اشغالگر تاکید نمود.

تاکید عراقچی بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از سوریه و مقاومت

63198962

بشار اسد همچنین اصل سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونی توصیف نمود و شایسته تقدیر دانست.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه نیز در ارتباط با این دیدار در پیامی در شبکه ایکس نوشت: دیدار امروز دکتر عراقچی وزیر امورخارجه با رئیس‌جمهور بشار اسد بسیار مهم بود. پیوندهای مودت و روابط راهبردی بین ایران و سوریه مستحکم‌تر از همیشه است؛ چرا که 2 کشور هدف و آرمان مشترک و شرافتمندانه‌ای را دنبال می‌کنند که همانا تلاش برای تحقق صلح و ثبات در منطقه و مقاومت بر ضد اشغالگری، جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی است. منطقه باید قدردان فداکاری های سوریه در مصاف با اشغالگری و تروریسم باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.