تشریح عملکرد تولید برنج در سال زراعی جاری

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تولید برنج در استان گیلان و همچنین براساس آمار اعلامی مجری طرح برنج کشور، تولید چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن شلتوک و تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور پیش‌بینی می شود که می تواند بخش عمده نیاز داخلی را تامین کند.

وی افزود: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار تن و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
هشدار مهم وزارت صمت درباره وضعیت بازار برنج کشور

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، نسبت به وضعیت بازار برنج کشور هشدار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از تقویم زراعی و بذور اصلاح و گواهی شده موجب این میزان تولید شده است، گفت: مصرف کودهای کشاورزی به صورت متوازن به ویژه مصرف کودهای پتاسه و فسفاته استاندارد مورد نیاز و مبارزه با علف های هرز و توسعه کشت و برداشت مکانیزه و مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت مصرف بهینه آب و بکارگیری روش آبیاری تناوبی محصول و... افزایش تولید را محقق کرده است.

محمدی استان گیلان را دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دانست و عنوان کرد: تولید ۱.۱ میلیون تن شلتوک پیش بینی می شود؛  حداقل قیمت برای ارقام کیفی ۹۵ هزار تومان اعلام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.