هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع یک بیماری جدید

ویروس ماربورگ که از خانواده ویروس ابولا است، یکی از کشنده‌ترین و غیرقابل درمان‌ترین عوامل بیماری‌زا در جهان است که در این هفته جان هشت نفر را در رواندا گرفت.

شیوع این بیماری معمولاً در مناطقی رخ می‌دهد که مردم از طریق ورود به معادن یا غارهایی که حیوانات در آن زندگی می‌کنند در معرض خفاش‌های میوه خوار قرار می‌گیرند که به طور طبیعی ناقل ویروس این بیماری هستند.

در همین ارتباط مقام‌های آلمانی نیز از کشف دو بیمار با علائم ویروس ماربورگ که عبارت از خونریزی از چشم و دیگر منافذ بدن به همراه اسهال است، در هامبورگ خبر دادند.

به گفته این مقام‌ها، فرانکفورت به عنوان یکی از ترمینال‌های اصلی هوایی ورود و خروج مسافران اروپایی محسوب می‌شود و در حال حاضر افرادی که در هواپیمایی که این دانشجوی آلمانی با آن مسافرت کرده بود حضور داشتند، ممکن است در سراسر اروپا پخش شده باشند.

به نوشته تارنمای ان‌پی‌آر، ویروس مرگبار ماربورگ از طریق تماس مستقیم با خون آلوده یا از طریق تماس مستقیم (از طریق پوست آسیب دیده یا غشاهای مخاطی) با خون، ترشحات یا سایر مایعات بدن افراد آلوده و سطوح و مواد (مانند ملحفه و لباس) آلوده شده به این مایعات بین افراد پخش می‌شود و از هر ۱۰ بیمار مبتلا به این ویروس، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.