معاون اول پزشکیان فردا به ارمنستان می‌رود

نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا فردا در ارمنستان برگزار می‌شود.محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان مهمان ویژه و با دعوت نخست‌وزیر ارمنستان رئیس دوره‌ای این اتحادیه فردا عازم این کشور می‌شود و‌در این نشست سخنرانی می‌کند.

خبر مرتبط
دیدار و رایزنی نخست‌وزیر روسیه با پزشکیان

نخست‌وزیر روسیه در دیداری با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور علاوه بر حضور و سخنرانی در این نشست با برخی از نخست‌وزیران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس مذکور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.روند عضویت ایران در این اتحادیه که بخش مهمی از همسایگان شمالی ایران یعنی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلاروس را در بر می گیرد در دستور کار قرار دارد.قرارداد تجارت آزاد میان ایران و‌ اتحادیه اقتصادی اوراسیا به امضا رسید و در مرحله اجرایی شدن قرار دارد که اجرایی شدن این موافقتنامه، زمینه های بسیار مناسبی برای تقویت همکاری اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری میان ایران و اعضای اتحادیه فراهم می کند.

ایران و این کشورها ظرفیت مشترک زیادی برای گسترش همکاری در تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، زیرساخت و غیره دارند. سفر دکتر عارف و شرکت در این نشست در چارچوب حسن مناسبات همجواری و اهمیت همسایگان در سیاست خارجی ج.ا.ا بوده و حائز اهمیت است.همچنین همزمان با این اجلاس، نشست تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزرای تجارت و مسئولین بخش های تجاری دولتی و خصوصی برگزار می شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.