پیش بینی بورس فردا 10 مهر ماه 1403

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران همچنان کمتر از رقم ۷ هزار همت است و در پایان معاملات روز جاری این رقم به عدد ۶۹۱۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است. عدد شاخص کل نیز با افت ۶۳۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار واحد رسید تا همچنان رخ بازار سرمایه منفی باشد و خلاصه این روزهای بازار را می‌توان در چند کلید واژه خلاصه کرد: ابهامات سیاسی، دامنه نوسان محدود و خروج پول حقیقی.

 

در پایان معاملات روز جاری رقم بیش از ۶۶۶ میلیارد تومان خالص خروج پول‌های حقیقی از بازار سرمایه ثبت شده است که این رقم برای روز یکشنبه عدد ۷۹۷ میلیارد تومان بود تا در ظرف چند روز گذشته تمامی پول‌های وارد شده به بازار در هفته امیدبخش مهرماه به بازار از طرف حقیقی‌ها از بازار خارج شود .

خبر مرتبط
سود هر خودرو برای متقاضیان برنده در پیش‌فروش ایران خودرو

اطلاعات منتشر شده از آخرین طرح فروش ایران خودرو نشان از تفاوت چشمگیر قیمت دستوری خودروها با قیمت بازاری دارد.

 اما در این میان و در این وضعیت گروه بانکی همچنان صدرنشین برترین ارزش معاملاتی است و خریداران همچنان به دنبال معامله در این گروه هستند. ارزش معاملاتی گروه خودرویی برای روز جاری ارقام بالاتر از ۲۹۰ میلیارد تومانی را به خود گرفت هر چند که نسبتاً به روزهای پیشین این عدد افت ۵۰ درصدی را دیده است اما ارزش کل معاملات خرد در بازار نیز از هفته گذشته که ارقامی بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان را به خود دیده است در حال حاضر کمتر ۲۰۰۰ میلیارد تومان ثبت می‌شود. فلزات اساسی نیز با ۲۱۹ میلیارد تومان ارزش معاملاتی در بازار روز جاری در رتبه دوم برترین گروه‌ها از نظر ارزش معاملاتی بودن دو سومین گروه بازار نیز به گروه خودرویی تعلق گرفت گروهی که در این روز با اخبار و حواشی خاصی همراه بوده است.

 گفته می‌شود هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نامه مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت که بر اساس آن علی‌الاطلاق مقرر شده است که واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز و یا شرکت‌های وارداتی امکان‌پذیر نیست را غیر قانونی دانست و رأی به ابطال آن صادر کرده است

 با این حال ارزش معاملاتی گروه خودرویی برای روز جاری رقم ۱۵۳ میلیارد تومان ثبت شده است.

 روزنامه دنیای اقتصاد نوشته است که بیشترین میزان کالاهای وارداتی به کشورمان در شش‌ماهه امسال از مبدأ کشورهای امارات متحده عربی با ۱۰ میلیارد دلار، چین ۸.۵ میلیارد دلار، ترکیه ۵.۱ میلیارد دلار، آلمان ۱.۲ میلیارد دلار، فدراسیون روسیه و هند هر کدام با ۸۰۰ میلیون دلار و هنگ‌کنگ با ۶۰۰ میلیون دلار، بوده است.

 همچنین در این مدت ۲۸.۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۱.۳ میلیارد دلار صادر شده است.

امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز اعلام کرده است که نیازی به اعزام نیروهای داوطلب و کمکی از ایران به غزه و لبنان نیست چرا که این کشور توانایی لازم برای دفاع از خود را دارد تا ابهامات سیاسی همچنان بر سپهر بازار سهام سایه افکنده باشد.

 

بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 سومین افت در سومین روز کاری برای بازار سرمایه در محدوده منفی یک درصدی رقم خودرو و عدد شاخص با افت بیش از ۶۳۰۰ واحدی همراه شده است. همچنان بررسی تکنیکال شاخص کل به واسطه محدودیت‌های ایجاد شده برای بازار خیلی دقیق نخواهد بود چرا که با بازگشایی دامنه نوسان و برگشت آن به روال قبل ممکن است بازار رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد.

کل

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.