وزیر خارجه اردن به اسرائیل تاخت/ تل‌آویو صرفا خواهان تداوم جنگ‌ است

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در نشست خبری کمیته وزارتی عربی اسلامی که موظف به تحرک بین‌المللی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است، گفت: نخست وزیر اسرائیل امروز اینجا آمد و گفت اسرائیل با کسانی که می‌خواهند آن را ویران کنند، احاطه شده است. 

وزیر خارجه اردن تأکید کرد، رژیم صهیونیستی این خطر را آفریده زیرا خواهان راه‌کار تشکیل دو دولت نیست‌: «حال که تل‌آویو خواهان این راه‌کار نیست، باید از این رژیم پرسید بجز وقوع جنگ‌ها در نهایت قرار است چه اتقافی بیفتد؟»

خبر مرتبط
واکنش تند اردن به حملات اسرائیل به لبنان

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی به دلیل تشدید تنش‌های نظامی در منطقه، اظهار کرد: (رژیم) اسرائیل مسئول عواقب فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است.

وی به خبرنگاران گفت: آیا می‌توانید از اسرائیلی‌ها بپرسید که روایت آنها چیست جز اینکه به جنگ ادامه می‌دهند و این و آن را می‌کشند و این و آن را نابود می‌کنند؟

الصفدی اظهار کرد وسعت آسیب‌ها و ویرانی‌هایی که کابینه فعلی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، تلاش‌های 30 ساله برای متقاعد کردن مردم به امکان برقراری صلح در منطقه را از بین برده است. 

وزیر خارجه اردن در پایان گفت: «در پایان، ما خواهان صلح هستیم و طرحی برای صلح تدوین کردیم و از مقامات اسرائیلی بپرسید که برنامه آنها برای صلح چیست؟ راه به جایی نمی‌برید زیرا آنها تنها به فکر اولین قدم هستند: غزه را نابود می‌کنیم، کرانه باختری را شعله‌ور و لبنان را نابود می‌کنیم و برای مرحله بعد برنامه‌ای ندارند.»

خبر مرتبط
اردن اصابت موشک به خاک این کشور را تائید کرد

نیروهای مسلح اردن مدعی شد که موشک از جنوب لبنان شلیک شده و سقوط آن خسارت جانی و مادی در پی نداشته است.

الصفدی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که تنش‌ها در منطقه در پی تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور دبیرکل حزب‌الله و تعدادی از رهبران پس از ده‌ها حمله خشونت‌آمیز به ضاحیه جنوبی بیروت تشدید شده است‌.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.