واکنش کنعانی به خبرها درباره سفر گروسی به تهران/ امر بدیعی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه  همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفر «گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران با توجه به رایزنی‌های انجام شده گفت: در خصوص سفر گروسی به تهران گفت‌وگوها و مذاکراتی صورت گرفته است.

 وی با بیان این که سفر گروسی به تهران یک امر بدیعی نیست و این رفت و آمدهای دیپلماتیک از گذشته بوده و ادامه دارد، در بخشی دیگر از  صحبت‌های خود گفت: گفت‌وگوهای آقای اسلامی و عراقچی با آقای گروسی در وین و نیویورک مثبت بوده است.

 کنعانی تاکید کرد: طبیعتاً اگر در آژانس هم اراده جدی برای پیگیری امور مشترک در چارچوب حرفه‌ای و تخصصی آژانس وجود داشته باشد، امکان استمرار این گفت‌وگوهای حرفه‌ای و حل و فصل مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس هم حتماً وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی  در مورد سفر نخست وزیر روسیه به تهران  و این که آیا در جریان این  سفر توافق راهبردی بین ۲ کشور امضا خواهد شد، گفت: در چارچوب برنامه‌ریزی انجام شده، امروز شاهد سفر کاری نخست‌وزیر روسیه به ایران خواهیم بود. ایشان در این سفر دیدارهای مختلفی خواهند داشت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده با آقای عارف و رئیس‌جمهور دیدار خواهند داشت.

خبر مرتبط
ادعای تازه رافائل گروسی درباره برجام و توافق با ایران

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: کاملاً واضح است که توافق قدیمی (برجام) باید به طور قابل توجهی به‌روز شود تا کارآمد باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.