وزیر دفاع آمریکا: با خطر یک جنگ همه‌‌جانبه احتمالی مواجه هستیم

وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با همتایان انگلیسی و استرالیایی خود در لندن با اشاره به شدید تنش‌ها و درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در روزهای اخیر، گفت: حتی با وجود این وضعیت یک راه‌ حل دیپلماتیک برای خاتمه دادن به این تنش‌ها و درگیری‌ها همچنان قابل اجرا است.

آستین با بیان اینکه سریع‌ترین راه رژیم صهیونیستی برای دستیابی به هدف خود در بازگشت ساکنان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به خانه‌هایشان از طریق دیپلماسی امکان‌پذیر است، تاکید کرد: ما اکنون با خطر یک جنگ همه‌ جانبه احتمالی مواجه هستیم که ممکن است هم برای (رژیم) اسرائیل و هم برای لبنان ویرانگر باشد.

خبر مرتبط
بیانیه مهم پنتاگون درباره اوکراین/جزئیات دیدار لوید آستین با مقام اوکراینی

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با همتای اوکراینی خود ضمن محکومیت روسیه بار دیگر بر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه وجود هرگونه خط قرمز در خصوص کمک واشنگتن به رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت: ما از همان ابتدا متعهد بوده‌ایم که به اسرائیل کمک کنیم تا از خود محافظت کند و این موضع تغییری نکرده است و در آینده نیز تغییر نخواهد کرد.

به نوشته رویترز، رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در روزهای اخیر یک بسته حمایتی تسلیحاتی به ارزش ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از سوی آمریکا دریافت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.