حکیم خواستار جلوگیری از ادامه جنایات اسرائیل شد

عمار حکیم روز پنچشنبه ، همراهی خود با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و ملت صابر و مقاوم آن را اعلام کرد.

وی ضمن تایید گزارش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت، بر اهمیت تشخیص دقیق و صریح گوترش مبنی بر عمدی بودن حملات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی تاکید کرد.

خبر مرتبط
حمایت تمام قد عمار حکیم از درخواست آیت الله سیستانی

رئیس جریان حکمت ملی عراق به موضع گیری درباره حمله رژیم صهیونیستی به لبنان پرداخت و از آمادگی برای کمک رسانی به لبنان در راستای درخواست آیت الله سیستانی خبر داد.



رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر هشدار گوترش نسبت به گسترش آوارگی اجباری در پی شلیک‌باران از زمین، هوا و دریا بر سر غیرنظامیان تاکید کرد.

حکیم گفت که هشدار گوترش نسبت به وقوع جنگ و تبدیل شدن لبنان به جهنم، اعترافی صریح و واضح برای رویکرد خصمانه رژیم اشغالگر در این جنگ ظالمانه و نادیده گرفتن منشورها و معاهدات سازمان ملل و قواعد درگیری که منازل، عبادتگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سازمان‌های خدماتی را به عنوان اماکنی دور از جنگ به شمار می‌آورد، است.
خبر مرتبط
موضع گیری جدید عمار حکیم درباره جنگ غزه

رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدارهای جداگانه‌ای میزبان «الیبروس کوتراشیو»، سفیر روسیه در بغداد و «صطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در عراق بود.



رهبر جریان حکمت ملی عراق با استناد به مطالب فوق الذکر، از شورای امنیت و سازمان ملل و تشکیلات آن در حوزه‌های بشردوستانه و حقوقی خواست همه اقدامات لازم برای اجبار رژیم صهیونیستی به توقف جنگ در لبنان و فلسطین در اسرع وقت را اتخاذ کنند.

وی از فراخوان‌های بین المللی برای آتش‌بس در لبنان و غزه به عنوان مقدمه‌ای برای توقف جنگ و بازگشت آوارگان و بازسازی استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان طی چند روز گذشته تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.