تعداد شهدای حملات اسرائیل به لبنان به بیش از 800 نفر رسید

فراس ابیض، وزیر بهداشت لبنان در گفت‌وگو با یک رسانه‌ عراقی گفت که در اثر حملات رژیم اسرائیل به این کشور، بیش از ۸۰۰ شهروند لبنانی شهید شده است که از این بین بیش از ۱۶۰ نفر زن و کودک بوده و ۲۰۰۰ نفر نیز از ابتدای حملات هوایی رژیم اسرائیل به لبنان زخمی شده‌اند.

 او پنجشنبه شب گفت که حملات صهیونیست‌ها، بخش بهداشتی و درمانی لبنان را به دلیل حجم زیان مجروحان تحت فشار سنگین قرار داده است و این بخش به سختی برای ارائه خدمات تلاش می‌کند و با شهادت بخشی از نیروهای درمانی و کاری و دفاع مدنی، هزینه سنگینی متحمل شده است.

خبر مرتبط
شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سوی مواضع اسرائیل

منابع رسانه‌ای از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی خبر دادند.

ابیض از کمک‌‌های بشردوستانه و درمانی عراق و انتقال بخشی از مجروحان به این کشور قدردانی کرد و گفت که جامعه جهانی فشار لازم برای توقف حملات دشمن صهیونیستی به لبنان را وارد نکرد و لبنان از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسئولیت‌های خود در برابر این حملات عمل کند و حملات وحشیانه را متوقف کند.

رژیم اسرائیل از یکشنبه حملات سنگینی به جنوب و شرق لبنان انجام داد و مدعی شد که این حملات پیشدستانه بوده است، در این حملات بنا به آمار وزارت بهداشت لبنان، صدها تن شهید و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

خبر مرتبط
آمار شهدای حملات امروز اسرائیل به لبنان اعلام شد

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات امروز اسرائیل به لبنان ۶۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

حزب‌الله در واکنش به این جنایت‌ها، ده‌ها عملیات موشکی و پهپادی علیه رژیم اسرائیل انجام داده است. این جنبش سه شنبه پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم اسرائیل در شهر حیفای اشغالی و دیروز چهارشنبه نیز مقر موساد در تل‌آویو را هدف حملات تلافی‌جویانه خود قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.