درخواست جدید نروژ در رابطه با پرونده انفجار پیجرها در لبنان

پلیس نروژ امروز پنجشنبه ضمن صدور این درخواست، فرد تحت پیگرد را «رینزون خوزه» ۳۹ ساله شهروند نروژ معرفی کرد که هفته گذشته در جریان سفر کاری به ایالات متحده ناپدید شده است.

او بنیانگذار شرکت بلغاری است که طبق گزارش‌ها بخشی از زنجیره تامین پیچرهای انفجاری لبنان بوده است.

پلیس نروژ تحقیقات مقدماتی درباره یک شرکت بلغاری متعلق به خوزه در ارتباط با انفجار پیجرها در لبنان را هفته گذشته آغاز کرد. بر اساس گزارش رسانه ها، این شرکت نروژی در صوفیه پایتخت بلغارستان به ثبت رسیده است.

خبر مرتبط
آمار نهایی شهدای انفجار پیجرها/ تقدیر سفیر لبنان در عراق از ایران

سفیر لبنان در عراق از حمایت‌های همیشگی ایران تقدیر کرد و گفت که بیانیه حمایتی آیت‌الله سیستانی بازتاب خوبی در لبنان داشت.

یک گزارش خبری از مجارستان حاکی از آن بود که شرکت نورتا گلوبال مستقر در صوفیه در فروش پیجرها به لبنان دست داشته است.

تایوان نیز که یکی از مکان‌های مشکوک تولید این پیجرها بوده، تحقیقات خود را در این مورد گسترش داده است درحالیکه گفته می‌شود شرکت گلد آپولو آنها را تولید کرده است.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. آمریکا همانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی نداشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.