حزب‌الله در آستانه تصمیم سرنوشت‌ساز

درباره چرایی حملات اخیر اسرائیل به مواضع حزب الله که همزمانی دارد با عملیات مخرب این بازیگر وانفجار پیجرهای اعضای این گروه، می تواند پیامی باشد مبنی بر این که تل آویو خواهان رویارویی همه جانبه است. طبیعتا این گزاره معادلات را پیچیده می کند؛ آن هم برای حزب الله که برای جلوگیری از جنگی تمام عیار تاکنون از صبر استراتژیک پیروی می کرد.

رویارویی میان اسرائیل و حزب الله لبنان ۱۷ سپتامبر زمانی که هزاران پیجر مورد استفاده عوامل حزب الله به طور همزمان منفجر شدند، به شکلی بی سابقه افزایش یافت. حزب الله اعلام کرد که ۱۲ نفر از اعضای این گروه به واسطه این انفجارها شهید و هزاران نفر دیگر مجروح شدند، براساس گزارش ها برخی از آنها نابینا شده یا دست و پای خود را از دست دادند. روز بعد، یعنی ۱۸ سپتامبر، حزب الله هدف حمله ای دیگر قرار گرفت. این بار پیجرعا منفجر نشدند، بلکه واکی تاکی ها هدف قرار گرفتند. حزب الله متعاقباً اعلام کرد که بیست و پنج از اعضای خود را به واسطه حمله دوم از دست داده و ۴۵۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل رسماً مسئولیت این حملات را نپذیرفت، اما شواهد نشان می دهد مسئول اصلی تحولات اخیر تل آویو است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «خواب آشفته اسرائیل برای لبنان/حزب الله در آستانه تصمیم سرنوشت‌ساز؛ احیای بازدارندگی یا آمادگی برای جنگی تمام عیار» بخوانید. 

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.