روسیه: با «تروریست‌ها» مذاکره نخواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت حل‌وفصل عادلانه و پایدار جنگ اوکراین بدون در نظر گرفتن منافع روسیه «غیرممکن» خواهد بود و روسیه با «تروریست‌ها» مذاکره نخواهد کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داد: «حمله مسلحانه ارتش اوکراین به منطقه کورسک و درخواست‌های زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای حملات به عمق خاک روسیه با تسلیحات دوربرد ناتو، بیانگر چنین چیزی است. این نشانه تداوم ترور علیه مردم کشور ما است. ما با تروریست‌ها مذاکره نخواهیم کرد.»

زاخارووا با اشاره به «پایان یافتن مشروعیت زلنسکی» و احتمال برگزاری دومین کنفرانس صلح اوکراین در ماه نوامبر با حضور نمایندگان روسی تاکید کرد: «بیانیه‌های زلنسکی - که مشروعیتش به پایان رسیده - امید و خیال واهی است. نمایندگان روسی در هیچ نشستی در چارچوب روند بورگنستاک شرکت نکرده و نخواهند کرد.»

خبر مرتبط
روسیه: اوکراین بیش از ۳۰۰ نیروی خود در کورسک را از دست داده است

در بخشی از گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای مسلح اوکراین علاوه بر ۳۰۰ نیروی خود، بیش از ۹ خودروی زرهی خود را نیز در منطقه کورسک، واقع در غرب روسیه را از دست دادند.

کنفرانس صلح به ابتکار کی‌یف در مورد اوکراین در بورگنستاک سوئیس در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئن برگزار شد. ارمنستان، بحرین، برزیل، کلمبیا، هند، اندونزی، عراق، اردن، لیبی، مکزیک، روآندا، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تایلند و امارات متحده عربی بیانیه اجلاس را امضا نکردند و روسیه هم به آن دعوت نشد. لازم به‌ ذکر است که اکثر نمایندگان سازمان ملل نیز در آن شرکت نکردند.

اخیرا گزارش شده که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد برگزاری اجلاسی با میزبانی هند با موضوع پایان دادن به جنگ با روسیه را مطرح ساخته است.

خبر مرتبط
رد ادعای واهی غرب درباره ایران و روسیه/ لاوروف پاسخ قاطع داد

لاوروف با اشاره به همکاری مسکو با تهران تاکید کرد: همکاری‌های روسیه با ایران یا با هر کشور دیگری از جمله در حوزه نظامی و فنی به شدت در چارچوب قوانین بین‌المللی است و هیچ‌ یک از تعهدات بین‌المللی را نقض نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه این یادداشت تصریح کرد: «این روند ارتباطی با حل‌وفصل درگیری ندارد. این مسئله یکی دیگر از تقلب‌های آنگلوساکسون‌ها و دست‌نشانده‌های اوکراینی آنهاست. دومین کنفرانس به اصطلاح صلح اوکراین نیز همین هدف را دنبال می‌کند. روسیه در چنین نشست‌هایی شرکت نخواهد کرد. ما آماده‌ایم تا درباره پیشنهادهای جدی که اوضاع میدان نبرد را در نظر دارد، گفت‌وگو و رایزنی کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.