آخرین جزئیات درباره پرداخت یارانه این گروه از مستمری بگیران

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها در ارتباط با  شائبه قطع برخی یارانه معلولان مستمری بگیر با اشاره به این نکته که قطع مستمری نداشتیم، تاکید کرد: دوستان اطلاع دارند اعتباراتی که مجلس تصویب می‌کند، سازمان برنامه موظف است طبق آن ارقام را پرداخت کند. این رقم هر ماه پرداخت می‌شود و به تدریج همکاران سازمان بهزیستی به ما ارقام را ارائه می‌دهند.

 وی گفت: سقف رقمی که می توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی هست که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع شده است و منابع براساس وصول مصارف تعیین شده اند. یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود، در حالیکه ما ملزم بودیم کمک مستمری مددجویان بهزیستی را پرداخت کنیم.

وی گفت: بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده است، اما در لیستی که سازمان بهزیستی ارائه دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و... خارج و افراد جدید جایگزین شدند. لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی ها تعدادشان کمتر از ورودی ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا مستمری شان قطع شده است، ولی قطعی در کار نبود. لذا در شهریور ماه بخش عمده ای از نفراتی که در ماه های قبل جا مانده بودند، به این لیست اضافه و مستمری شان پرداخت شد؛ یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال ۱۴۰۳ پرداخت شد.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی از ۱۰۰ درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالیکه منابع سازمان هدفمندی ۵۴ درصد محقق شده است. 

ملکوتی خواه عنوان کرد: خبر خوشی که باید عرض کنم این است که سازمان با این پرداختی که کرده است یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده اند، قول داده ایم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار که مشکل این نفرات را حل کنیم.

او همچنین توضیح داد: در حال حاضر حدود هشت و نیم میلیون نفر، -جمعیت کمیته امداد و بهزیستی- مددجویانی هستند که در بخش‌های مختلف اعم از یارانه نقدی، بحث سایر کمک‌های معیشتی و از جمله این مستمری که در هدفمندی پرداخت میشود تحت پوشش خدمات دولت هستند. ما از وزارت تعاون و کار خواستیم که به استناد بند ب ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم آن وزارتخانه را موظف پنجره واحدی برای خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار کند که کلیه حمایت‌های نقدی و غیرنقدی مددجویان یا اقشار آسیب پذیر در آن سامانه که قانونگذار پیش‌بینی کرده است، متمرکز شود. این جمعیت نسبت به هشت و نیم میلیون نفر و خدماتی که می‌گیرند، بسیار کم است. ما با دوستان وزارت تعاون و کار این موضوع را مطرح کردیم و اگر سامانه راه بیفتد تا مشخص شود کدام افراد باقی مانده اند؟ یا همپوشانی دارند؟ ما می توانیم این موضوع را اصلاح کنیم تا دیگر وقفه ای در پرداخت نداشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.