خبر مهم معاون وزیر علوم درباره حضور زنان در معاونت های وزارتخانه

سعید حبیبا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا درباره بکارگیری از ظرفیت زنان به عنوان رایزن علمی و پژوهشی و سرپرستی دانشجویان ایران خارج از کشور گفت: در انتصاب ها جنسیت مطرح نیست؛ بلکه معیار مهم توانمندی و شایستگی افراد است و به طور قطع در تغییرات و تحولات مدیریتی از زنان استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیرعلوم به حضور هفت رایزن علمی ایران در جنوب شرقی آسیا، آسیا و اروپا اشاره کرد و خبر خوش داد که بر اساس اولویت‌ها در تغییر و تحولات مدیریتی از توانمندی زنان به عنوان رایزن علمی استفاده خواهیم کرد و تصمیم داریم تا برای نخستین بار از زنان در کسوت رایزن علمی استفاده کنیم.

خبر مرتبط
استخدام تعداد زیادی حجاب‌بان در دانشگاه تهران/ایجاد ناامنی برای دانشجویان در صحن دانشگاه

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: هنوز بسیاری از دانشجویان محروم از تحصیل هستند و حراست دانشگاه تهران حجاب‌بان استخدام کرده است.

وی گفت: تمام هفت رایزن علمی کشورمان در ترکیه، مالزی، سوریه، روسیه ، چین، هند و فرانسه مرد هستند. نادر نورمحمد رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق، اسماعیل مهریار رایزن علمی در چین، محسن صراف رایزن علمی ایران در مالزی، محمدحسین کریم رایزان علمی ایران در هند، مقصود سلیمانپور رایزن علمی ایران در ترکیه و هادی گودرزی رایزن علمی ایران در روسیه است.

رئیس سازمان امور دانشجویان به حضور حداقل پنج معاون زن امور دانشجویی اشاره کرد و گفت که به روسای مدیریت دانشگاه ها توصیه می کنیم از توانمندی های زنان در جایگاه معاونت دانشجویی و به طور کلی معاونت‌های دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.