رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با گالانت+ جزئیات

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که وزیر دفاع آمریکا تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات لبنان گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی نسبت به تنش‌های فزاینده بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرده است.

خبر مرتبط
برنامه بیروت برای صدور حکم بازداشت گالانت و نتانیاهو توسط دادگاه بین‌المللی

وزیر دولت لبنان از قصد این کشور برای صدور حکم بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل از سوی دادگاه بین‌المللی خبر داد.

آستین در این تماس تلفنی گفت: آمریکا معتقد به یافتن یک راه‌ حل دیپلماتیک است که بازگشت شهروندان شمال (رژیم) اسرائیل و جنوب لبنان به منازل خود را میسر کند.

درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان طی روزهای گذشته شدت گرفته است و نیروهای مقاومت لبنان روز جمعه با صدها موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

خبر مرتبط
لفاظی جدید گالانت علیه حزب‌الله لبنان

وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد: حزب الله احساس شکست می‌کند و هر چه زمان بگذرد حزب الله هزینه بیشتری خواهد پرداخت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد: طی ماه گذشته میلادی (اوت) یک هزار و ۳۰۷ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ غزه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.