انتظار بازار ارز برای سفر پزشکیان به نیویورک/ قیمت دلار پشت سد مهم متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار ارز در روز سه شنبه هم راه خود را از بازار طلا و سکه جدا کرد و همچنان آرام و کم‌نوسان دنبال شد. فعالان بازار معتقدند حجم معاملات پایین است و اتاق‌های مبادلات در سکوت فرو رفته‌اند؛ روندی که در پی آن شاهد توقف نمودارها و قفل قیمت‌ها هستیم. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران نشان می‌دهد، بازار ارز در حالت آرامش قبل از طوفان قرار دارد و سکون فعلی قیمت‌ها در نهایت به تحرکات شدید منجر خواهد شد. به عقیده تحلیلگران بازار ارز همچنان در حالت فشردگی قیمتی قرار دارد و حرکت‌های بزرگ‌تر در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌شود.

با این حال،‌ معامله گران در روز گذشته شاهد عقب نشینی شاخص‌های دلار و یورو بودند و قیمت دلار از مرز ۶۰ هزار تومان پایین آمد و در محدوده ۵۹ تا ۶۰ هزار تومان نوسان داد. یورو هم در محدوده ۶۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت. کارشناسان بر این باورند که کاهش نوسان دلار و یورو و محدود شدن دامنه تغییرات آن‌ها به حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان نشان‌دهنده کاهش ریسک‌های موجود در بازار است؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات روز گذشته در کف کانال ۵۹ هزار تومان قرار گرفت و با گپ مثبت ۶۰ تومانی در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در همین محدوده بسته شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تثبیت قیمت دلار پشت سد مهم؛ بازار چشم انتظار سفر پزشکیان به نیویورک/ قیمت دلار استارت تغییر را خواهد زد؟/ پیش بینی قیمت دلار امروز 28 شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.